Soep is populair en de Souprebels geven graag het voorbeeld door Hollandse smaken te combineren met wereldse ingrediënten, en waar mogelijk gebruik te maken van ‘nieuwe’ oude technieken als fermenteren en pekelen.
Eigenzinnige inspiratie
Unilever Food Solutions koppelt de jeugdige inspiratie en eigenzinnigheid van de Souprebels aan de bekende basislijnen voor soep. De rebels zijn Rosah van Schendelen (free lance chef), Stenn Audenaert (ondernemer op wielen) en Naresh Ramdjas (designer en chef tegelijk). Ze worden onder andere geïnspireerd door trends afkomstig van de bistronomie, pop up’s, streetfood en creatieve chefs van Tokyo tot Toronto. Gasten krijgen met de tips van de Souprebels een compleet nieuwe soepbeleving zonder veel extra bereidingstijd. Bovendien levert het een beperkte food waste in de keuken op Het gebruik van restproducten zoals pitten, botten en afsnijdsel zorgt ervoor dat er minder voedsel wordt weggegooid. Volgens het World Menu Report 2015 is 46% van de gasten bereid meer te betalen voor dit soort initiatieven, dus merkt de chef dat niet alleen in zijn container maar ook in de kassa.
Bloody Mary tomatensoep
Behoefte aan experimenteren? Maak dan zelf eens van tomatensoep een Bloody Mary; met wodka of als Virgin. Voeg o.a. Worcestershire sauce, tabasco, citroen en komkommer toe. Het juiste recept staat in het boek ‘Soup around the world’ en is online te bestellen.