Horecaprofessionals blijven graag op de hoogte van de laatste trends en noviteiten in hun sector, maar hebben niet altijd tijd om beurzen te bezoeken of lange introductie gesprekken aan te gaan met vertegenwoordigers. TIPPR helpt de ondernemer efficiënt met zijn/haar tijd om te gaan. Met TIPPR wordt de informatiebehoefte van horecaprofessionals (kennis, trends en tips) en vernieuwende producten bij elkaar gebracht: een informatiemarktplaats voor horecaprofessionals.
Inspiratie
TIPPR is een nieuwe community voor en door horecaprofessionals; partijen kunnen elkaar zo snel en efficiënt vinden, als ware zij het een Tindermatch. 'Dat doen we 365 dagen per jaar, 24 uur per dag', vertelt initiatiefnemer Colin Westerwoudt. 'De app inspireert mensen in de horeca op basis van interesses en doet dat heel gericht dankzij een slim algoritme. Zo verzamelt TIPPR de laatste noviteiten op het internet en biedt deze op maat aan voor gebruikers. Door in de app de demoknop te gebruiken, krijg je als horecaprofessional ook echt alleen die verkopers over de vloer waarin je geïnteresseerd bent.'
Liken
Aan TIPPR is ook een spelelement toegevoegd. Zo worden gebruikers die acht keer een product liken automatisch naar een virtueel rad verwezen. Door op het juiste moment te tappen op een product kunnen ze dit gratis toegestuurd krijgen. 'Op deze manier kunnen aanbieders op een leuke en laagdrempelige manier in contact komen met horecaprofessionals', aldus Westerwoudt.
Check
'Je kunt hier zelf kiezen wat interessant is op basis van een onafhankelijke informatiefeed, daardoor betere gesprekken voeren met leveranciers die je echt interessant vindt en een stuk makkelijker een productsample aanvragen', aldus Westerwoudt. TIPPR is exclusief beschikbaar voor horecaprofessionals en iedereen die de app wil downloaden wordt daarom ook gecheckt. 'Zo waarborgen we onze positionering voor en door horecaprofessionals en blijven we een onafhankelijke informatieaanbieder.'