Top 10 fastservice formules: Plaza verslaat Family en Kwalitaria

Top 10 fastservice formules: Plaza verslaat Family en Kwalitaria

SushiPoint,  Plaza Food for All en Happy Italy vormen samen de top 3 in out of home fastservice formules. Dit blijkt uit het GfK Formule Rapport 2017. De formule Family staat op 5, Kwalitaria op 7. Bekijk hier de gehele top 10.

In totaal zijn 77 formules beoordeeld, in 4 categorieën: Fastservice, Coffee & lunch, On the move en At work. De 77 formules kregen scores voor 7: gemak, gastvrij, goedkoop, genieten, gezond, goed geweten en goed verhaal.

Met name de g’s van gezond, goed geweten en goed verhaal worden steeds belangrijker in de voorkeuren van consumenten.  Het consumentenonderzoek is in mei 2017 uitgevoerd en betrof in totaal 8.979 bezoeken aan de in totaal 77 onderzochte foodservice formules.

Categorie Fastservice

1 SushiPoint 7,31 sushipoint beste formule
2 Plaza Food For All 7,24
3 Happy Italy 7,10
4 Vapiano 7,03
5 Family 7,03
6 Julia’s 6,98
7 Kwalitaria 6,96
8 AnyTime 6,95
9 Smulwereld 6,89
10 Happy Food 6,89

SushiPoint wordt door haar gasten met een 7.31 binnen het segment Fastservice het beste gewaardeerd. Vooral op gemak, gezond en genieten beoordeelt de gast van SushiPoint erg hoog.

Sushipoint heeft in Nederland vestigingen in Alkmaar, Almere, Amersfoort, Amsterdam, Arnhem, Breda, Delft, Den Bosch, Den Haag, Eindhoven, Haarlem, Heerhugowaard, Hilversum, Hoofddorp,  Leiden, Nijmegen, Tilburg, Zeist, Rotterdam en Zwolle.

De formule Plaza is onderdeel van Sligro en kent ongeveer 80 locaties in Nederland van zelfstandige ondernemers.

Toelichting GfK

‘Het concurrentieveld binnen Fastservice is het afgelopen jaar duidelijk aan verandering onderhevig onder invloed van nieuwe spelers en consumentenvoorkeuren. Diverse nieuwe formules die zich positioneren op de makkelijke maar gezonde keuken vormen steeds vaker een referentie en bedreiging voor de meer traditionele formules in fastfood.

Slim anticiperen op trends zoals maaltijdbezorging en fastcasual is cruciaal om je te onderscheiden’ aldus Bas van Eekelen, Business Development Manager Foodretail & Foodservice bij GfK.

>> De top 3 van alle categorieën out of home formules