Tulip Inn Hilversum verder als Amrâth Hotel Media Park Hilversum

Tulip Inn Hilversum verder als Amrâth Hotel Media Park Hilversum

Het Tulipp Inn Hotel in Hilversum gaat verder als Amrâth Hotel Media Park Hilversum. Het hotel is al sinds 2007 eigendom van Amrâth.

Het Hilversumse hotel, dat sinds 1 oktober 2007 in eigendom is van Amrâth Hotels, zal naast Amrâth Hotel Lapershoek Arenapark het merk Amrâth Hôtels gaan versterken in Hilversum. De samenwerking met Louvre Hotels Group, de moedermaatschappij van Tulip Inn Hotels, wordt beëindigd.

Het Media Park hotel zit op vijf autominuten van het Mediapark af en heeft drie sterren. Naast de 46 kamers en 16 appartementen heeft het hotel een restaurant en bar.

Amrâth Hotel Media Park Hilversum

De keuze voor de naamswijziging en verdere voortzetting van de exploitatie van het hotel onder naam van Amrâth Hotels, wordt door operationeel directeur David Dreese als volgt onderbouwd: ‘Amrâth Hotels heeft de afgelopen jaren veel geïnvesteerd in de ontwikkeling van een eigen efficiënt en gebruiksvriendelijk reserveringsysteem met internationaal bereik; hierdoor is er minder behoefte aan aansluiting op externe systemen. Bovendien biedt het veel voordelen om de Hilversumse hotelmarkt vanuit één merknaam te bedienen’.

General manager Amber van Schagen

Amber van Schagen is sinds 18 november 2019 de general manager van – toen nog - Tulip Inn Media Park - aan de Koninginneweg in Hilversum.  Van Schagen was hiervoor werkzaam als salesmanager en assistant general manager van vijfsterrenhotel Grand Hotel Amrâth Amsterdam.

Vanaf 1 januari 2020 heeft zij de bedrijfsvoering van het hotel in Hilversum onder de naam van Amrâth Hotels overgenomen. Van Schagen: ‘Ik ben als geen ander kritisch als het gaat om het kiezen van de juiste brand voor ons hotel, wat onze (veelal internationale) gasten kennen als hét Media Park hotel van Nederland. Dat ik vind dat Amrâth Hotels de juiste keuze is heeft niet alleen te maken met het feit dat Amrâth een groeiende hotelgroep is met hotels in interessante steden maar ook dat de keuzes die gemaakt worden binnen deze groep weloverwogen keuzes zijn, die goed aansluiten bij de digitale wereld waarin we opereren.’