Diningcity koppelt nu met Resengo, Formitable en e-Tender

Diningcity koppelt nu met Resengo, Formitable en e-Tender

Online restaurantgids Diningcity, bekend van onder meer de Restaurant Week, is de samenwerking aangegaan met drie grote reserveringssystemen. Zowel Formitable, e-Tender als Resengo koppelen nu met DiningCity.

Diningcity is naar eigen zeggen de eerste website die een samenwerking met al deze drie grote reserveersystemen is aangegaan. De organisatie is bekend door de Nationale Restaurant Week en Dining with the Stars. Op de website kunnen gasten realtime reserveren bij meer dan 2.000 restaurants.

Heerlijk.nl weerlegt deze bewering overigens, Arthur Bassant laat weten dat zijn platform al maanden werkt met dezelfde koppelingen met de grote reserveringssystemen.

Eind oktober maakte Diningcity de samenwerking met Formitable al publiek. Een koppeling met Resengo werkt al sinds de zomer van 2019.

Ook annuleringen

De koppeling werkt realtime. Dat houdt in dat alle Diningcity & Restaurant Week reserveringen direct in de verschillende reserveer systemen worden geschoten. Ook alle annuleringen en wijzigingen worden realtime verwerkt. Dit bespaart restaurants op jaarbasis tientallen uren aan administratie. Bovendien kunnen de restaurants meer omzet genereren door last minute tafels op het platform aan te bieden.

Foto’s plaatsen bij reviews

Diningcity heeft ook haar reviewsysteem vernieuwd. Het biedt gasten nu de mogelijkheid om foto’s bij de geschreven reviews te plaatsen.

Foto's plaatsen bij reviews DiningCity
Ook mogelijk: foto's plaatsen bij reviews

‘Door de populariteit van o.a. Instagram zien we dat gasten vaak foto’s van eten maken. We bieden gasten daarom nu ook de mogelijkheid om foto’s te plaatsen bij de reviews op ons platform’, vertelt Jeroen van den Brink (Diningcity).

Restaurants kunnen reageren op reviews

Het nieuwe review systeem biedt restaurants bovendien de mogelijkheid om heel eenvoudig op een geschreven review te reageren. Restaurants kunnen gasten bedanken voor een goede review of een reply geven wanneer een review minder positief is. Op deze manier kan er hoor-en-wederhoor worden toegepast zodat restaurants ook hun verhaal kunnen vertellen.