Webinar voor potentiële Bagels & Beans ondernemers

Webinar voor potentiële Bagels & Beans ondernemers

Bagels & Beans gaat online in gesprek met potentiële franchisers. Via een webinar wil de keten in contact komen met horecamensen die misschien een eigen Bagels & Beans willen runnen.

Tijdens het webinar van Bagels & Beans horen deelnemers alle ins en outs over het starten van een eigen vestiging. Belangstellende kunnen het franchise webinar geheel vrijblijvend – thuis vanaf de bank - volgen. Er is vraag naar franchisers in Amsterdam, Zutphen, regio Woerden/Leiden/Gouda en regio Zuid-Limburg.

Aannemen en managen personeel

Tijdens het webinar vertelt Cathy Kroone, coördinator franchisenemers, alles over het runnen van een eigen vestiging. Welke stappen doorloop je voordat je een eigen vestiging opent? En wat komt er daarna allemaal bij kijken?

‘Van het eerste contact met Bagels & Beans tot de opening, het aannemen en managen van personeel, inkoop, administratie, financiën enzovoort. Zo krijgen deelnemers een goed beeld van wat het inhoudt om franchisenemer te zijn en je eigen Bagels & Beans te runnen. Vanzelfsprekend is er alle ruimte voor het stellen van vragen. Het wordt een inspirerende en interactieve sessie.’

Geen horecaervaring vereist

Je hebt geen horecaervaring nodig om franchisenemer te worden. Het belangrijkste is dat je persoonlijkheid goed aansluit bij de formule. Een intensieve stage zorgt er vervolgens voor dat je de horecahandigheidjes in de vingers hebt voordat jouw vestiging open gaat.

De ervaringen van een ondernemer

Bagels &Beans in de Misset Horeca Top 100

In de Horeca Top 10o 2019 met de grootste bedrijven en merken van Nederland stond Bagels & Beans op nummer 52 met een omzet van 33,6 miljoen euro met toen 76 vestigingen.

Bagels & Beans werd in 1996 opgericht door Ronald Bakker, met de eerste vestiging in Amsterdam. Op het menu prijken naast bagels en koffie, ook salades, sappen en ‘healthy bites’. Om de liefde voor bagels te delen, lanceerde het dit jaar ook haar eigen loyalty-app. Op de kassabon staat een QR-code die met behulp van de app kan worden gescand om het hartje te ontvangen.

Naast sparen voor verrassingen kunnen gebruikers ook rechtstreeks afrekenen met de app en ontvangen ze speciale persoonlijke aanbiedingen. Bakker is over 2018 meer dan tevreden. ‘We zijn nog steeds de grootste espressobarketen van Nederland, zijn trots op wat we laten zien, maar blijven ambitieus en zien mogelijkheden voor verbetering.’