Tijdelijk restaurant op wellnessboot hotel

Tijdelijk restaurant op wellnessboot hotel

City Resort Hotel Mill maakt van haar wellnessboot tijdelijk een restaurant. 'De boot staat anders maar leeg en wij verdienen niets.'

De boot mag momenteel niet als sauna ingezet worden en dus maakt de hotelier er een tijdelijk restaurant van zodat hij er wel gasten kan ontvangen. Het restaurant ontvangt gasten op vrijdag, zaterdag en zondag.

De Wellnessboot van City Resort Hotel Mill is normaal gesproken alleen toegankelijk voor gasten die komen genieten van een dagje sauna, maar wordt nu omgetoverd tot pop-up-restaurant waar iedereen terecht kan.

General manager Thomas Vloet is enthousiast en hoopt - nu het kabinet het licht voor de horeca deels op groen heeft gezet - veel reserveringen te mogen noteren: ‘We hebben de loungeruimte van de Wellnessboot helemaal aangepast aan de 1,5 meter-regels. De loungebanken die er normaal staan, hebben bijvoorbeeld plaats gemaakt voor restauranttafeltjes. De gasten zijn tijdens hun diner verzekerd van een mooi uitzicht want ze kijken uit op het meertje.’

Denken in oplossingen

Omdat het wellnesscentrum vanwege de coronacrisis in die hoedanigheid nog niet open mag, bedachten Vloet en zijn team deze oplossing. ‘Anders staat het ook maar leeg en verdienen we niets. In moeilijke tijden moet je creatief zijn. Hopelijk worden over niet al te lange tijd de regels ook voor sauna’s versoepeld. Maar voorlopig proberen wij het zo op te lossen. Ik denk dat wij in Nederland uniek zijn met dit concept van een pop-up-restaurant op deze plek waar mensen normaal gesproken op een heel andere manier recreëren.’

City Resort Hotel Mill heeft zelf ook een inpandig restaurant, genaamd London Street, dat per 1 juni eveneens weer gasten ontvangt. Ook het terras wordt dan weer geopend. ‘Bovendien gaat ook onze midgetgolfbaan weer open voor gezinnen, komt er een springkussen en kan men beachvolleyballen. Maar wel alles binnen de 1,5-meter-regels.’

Menu Wellnessboot

De chef-kok en zijn keukenbrigade hebben speciaal voor het pop-up-restaurant een menu samengesteld. Daarbij wordt gebruik gemaakt van producten van leveranciers uit de regio. ‘Wij vinden het belangrijk om in deze roerige tijden collega-ondernemers uit de regio te steunen. Vandaar dat onze gasten kunnen genieten van een diner met bijvoorbeeld in juni asperges van Van Lith uit Mill, maar ook nagerechten van IJs en Spijs uit Haps en honing van Imkerij De Moassense Berg uit Wanroij.’

Het pop-up restaurant is iedere vrijdag, zaterdag en zondag geopend en gesitueerd in de lounge op de tweede verdieping van de Wellnessboot. Prijzen voor de menu's variëren van 32,50 tot 42,50 voor vijf gangen eventueel aan te vullen met een wijn- of bierarrangement.

City Resorts Hotels gingen voorheen door het leven als Hampshire Fitland.