Subway introduceert het solliciteren via WhatsApp

Subway introduceert het solliciteren via WhatsApp

Restaurantketen Subway lanceert een wervingscampagne waarbij jongeren via WhatsApp in emoji-taal kunnen solliciteren. Met de inzet van deze moderne techniek, in combinatie met een beeldtaal die de doelgroep goed kent, wil Subway de drempel om te solliciteren verlagen.

Deze campagne is nodig, want jongeren willen graag werken, alleen is voor velen die eerste drempel vaak te hoog. Met deze laagdrempelige wervingsprocedure om te solliciteren via WhatsApp, neemt Subway die eerste hindernis weg en biedt tegelijkertijd iedereen een gelijke kans op een leuke (bij)baan.

Solliciteren via een motivatiebrief of met meerdere gespreksrondes wordt door de nieuwe generatie jongeren als te formeel en moeilijk ervaren. Met de sollicitatieprocedure via WhatsApp maakt Subway het voor de doelgroep makkelijk en zelfs leuk.

solliciteren via WhatsApp

Elk Subway restaurant heeft een WhatsApp-nummer waar de sollicitatie naar toegestuurd kan worden. Met emoji’s laten sollicitanten zien wat ze in huis hebben. Zo staat de Spaanse peper voor pit, het eitje voor ijverig en de wortel voor een scherpe blik. Vervolgens worden kandidaten uitgenodigd om een broodje te maken in een Subway restaurant.

In de wervingscampagne, die de komende 4 weken te zien is op verschillende social media kanalen, spelen eigen medewerkers van Subway de hoofdrol. Zo zien we onder anderen Nav, die op z’n 15e begon als Sandwich Artist en op z’n 22e Franchise Owner is geworden en Tessa die na haar stage, sandwich artist is geworden en binnen een jaar door is gegroeid naar een leidinggevende functie bij een Subway restaurant.