Coca-Cola, De Beren en het Rode Kruis komen met bijzondere hulpactie

Coca-Cola, De Beren en het Rode Kruis komen met bijzondere hulpactie

Coca-Cola Nederland zet de campagne 'Making A Difference' voort.  Via het Rode Kruis worden maaltijdvouchers verspreid onder gezinnen die dat hard nodig hebben die Coca-Cola Nederland afneemt bij horecaketen De Beren.

Onder de noemer ‘Making A Difference’ startte Coca-Cola Nederland eerder dit jaar een initiatief waarmee gezinnen die dat hard nodig hebben werden verrast met maaltijdvouchers van Coca-Cola’s lokale horecapartners. In de tweede coronagolf raakt de crisis wederom horecaondernemers, maar ook de gezinnen en individuen die het doorgaans al moeilijker hebben om rond te komen. Om die reden zet Coca-Cola Nederland ‘Making A Difference’ voort.

Maaltijdvouchers

Via het Rode Kruis worden maaltijdvouchers verspreid die Coca-Cola Nederland afneemt bij horecaketen De Beren. Hiermee kunnen circa 750 gezinnen die afhankelijk zijn van voedselhulp een extra feestelijke maaltijd bestellen en thuis laten bezorgen. Daarnaast doneert Coca-Cola Nederland rechtstreeks €50.000 aan het Rode Kruis voor directe voedselhulp, in aanvulling op de donatie van 400.000 dollar (omgerekend €372.382) eerder dit jaar.

Making a Difference

Het Rode Kruis helpt mensen die als gevolg van de coronacrisis het hoofd niet boven water kunnen houden en geen aanspraak kunnen maken op andere vormen van hulp. Met een donatie aan het voedselprogramma van het Rode Kruis hoopt Coca-Cola Nederland deze mensen te helpen. Daarnaast worden er maaltijdvouchers uitgedeeld, waarmee gezinnen kunnen genieten van een gratis maaltijd van een De Beren-vestiging bij hen in de buurt. Marjolein Mens, marketing manager bij de Beren: 'Wij zien bij de Beren dat de omzet in de restaurants enorm is teruggelopen. Wij waarderen het ontzettend dat Coca-Cola Nederland 750 vouchers bij ons afneemt, waarmee wij gezinnen die het heel erg zwaar hebben een lekkere maaltijd kunnen bezorgen en zo een steentje kunnen bijdragen.'

Toegenomen vraag naar voedselhulp

De aanhoudende covid-19-crisis zorgt voor schrijnende situaties bij honderdduizenden mensen die zich al in een kwetsbare positie bevinden of dreigen te komen. Heleen van den Berg, hoofd Nationale Hulp bij het Rode Kruis: 'Wij zijn bezig met de grootste hulpverleningsactie sinds de Watersnoodramp en onze vrijwilligers zijn dag en nacht in touw. We zijn blij dat we de nood kunnen verlichten maar het is voor Nederland wel een ramp van ongekende omvang. Dankzij Coca-Cola Nederland hebben wij boodschappenkaarten kunnen uitdelen aan de mensen die het echt nodig hebben, en daar zijn wij heel dankbaar voor.'