Met IntercityHotel Schiphol heeft Deutsche Hospitality nu drie merken in regio Amsterdam

Met IntercityHotel Schiphol heeft Deutsche Hospitality nu drie merken in regio Amsterdam

Samen met Marianne Schuurmans-Wijdeven, burgemeester van Haarlemmermeer en Christian Kaschner, directeur van IntercityHotel GmbH, opende het team van IntercityHotel Amsterdam Airport op 15 juni 2022 officieel de deuren. Naast Steigenberger Amsterdam Airport Hotel en Jaz in the City Amsterdam is IntercityHotel Amsterdam Airport het derde merk van Deutsche Hospitality in de regio Amsterdam.

In totaal heeft Deutsche Hospitality vier hotels in Nederland. Buiten de drie in Amsterdam ook een IntercityHotel in Enschede. Dat was in 2015 het eerste hotel van dat merk wat opende in Nederland. In 2019 werd vervolgens de komst van het merk naar Schiphol aangekondigd en vorig jaar liet Deutsche Hospitality weten in 2023 nog twee hotels van het merk te openen in Breda en Leiden. Eerder werd ook Den Bosch al eens als beoogde locatie genoemd, maar dan hotel is nog niet van de grond gekomen.

Christian Kaschner, managing director van IntercityHotel GmbH, zegt: ‘In het hart van mobiliteit zijn maakt deel uit van het DNA van IntercityHotel. Het IntercityHotel Amsterdam Airport biedt een uitstekende locatie op een van de belangrijkste vervoersknooppunten van Nederland. Amsterdam Schiphol Airport ligt op slechts vier minuten met de trein.’ 

Het nieuwgebouwde hotel biedt 280 kamers volgens een designconcept van de Italiaanse architect Matteo Thun. Ook beschikt het hotel, dart onder leiding staat van general manager Rob van der Beek, over een restaurant met terras, een bar, moderne vergaderfaciliteiten en een spa compleet met een sauna en een fitnessruimte. 

Hoge duurzaamheidseisen 

Ontwikkeling en realisatie van het project hebben plaatsgevonden in samenwerking met Necron. ‘Het Schiphol Trade Park moet het meest duurzame bedrijventerrein van Europa worden’, zegt Gerard van Liempt, CEO van de Necron Group. ‘De eisen aan het nieuwe IntercityHotel waren dan ook in alle opzichten hoog. Voor het gebied in Hoofddorp waar het hotel staat, is in samenwerking met het team van SADC een masterplan ontwikkeld. Het IntercityHotel is daarvan het eerste project dat is opgeleverd. Necron ontwikkelt nu de resterende 80.000 m² van het Masterplan, dat een sterke focus heeft op de gezondheidszorg.’ 

Over Deutsche Hospitality 

Deutsche Hospitality heeft een portfolio van acht merken met meer dan 160 hotels wereldwijd: Steigenberger Icons, Steigenberger Porsche Design Hotels, Steigenberger Hotels & Resorts, Jaz in the City, House of Beats, IntercityHotel, Maxx en Zleep.

In Nederland heeft Deutsche Hospitality hotels onder de merken Steigenberger, Jaz in the City en IntercityHotel nu vier hotels.