Upgrade huisstijl Bram Ladage: 'Gevoel van de markt teruggekeerd'

Upgrade huisstijl Bram Ladage: 'Gevoel van de markt teruggekeerd'
Beeld ter illustratie.

Bram Ladage heeft de huisstijl een upgrade gegeven. De vestiging in Rotterdam-Alexandrium is de eerste omgebouwde locatie. Met de vernieuwing gaat de onderneming terug naar de roots en concentreert de aandacht zich op de mens in plaats van het product. 'Het gevoel van de markt, daar waar het voor ons is begonnen, is teruggekeerd in de uitstraling.'

Directielid Robin Dijkstra spreekt van een update van de merkidentiteit van Bram Ladage. ‘Alles is wat meer mens gedreven. Voorheen lag de nadruk op het product, nu op onze medewerkers en onze bezoekers, de Brambassadeurs. Tijdens de viering van ons 55-jarig bestaan hebben we die laatsten ook al de hoofdrol laten spelen.’

Zwarte kleur ingeruild voor koningsblauw

De belangrijkste veranderingen zitten ’m volgens Dijkstra in het design en de communicatie-uitingen. ‘Bram Ladage heeft haar oorsprong op de markt. We staan niet overal meer en hebben inmiddels ook filialen, maar dat gevoel willen we wel uitstralen.’

In de winkels moet dat leiden tot ‘het terugbrengen van de rust’. Dijkstra daarover: ‘Goed laten zien wat we hebben, met een huiselijk gevoel als je als gast een vestiging bezoekt. De zwarte kleur uit de laatste rebranding is ingeruild voor koningsblauw en ook daarmee gaan we terug naar onze roots. Daarnaast zijn iets meer houten elementen toegevoegd.’

Assortiment

Het assortiment is eveneens meegegaan in de upgrade. ‘We hebben het aanbod vegetarische snacks gescheiden van de reguliere snacks, waardoor deze goed en direct zichtbaar zijn voor de gast. De stoofvarianten die we al hadden, hebben we verder doorgevoerd en we gaan meer doen met burgers. Veel uitgebreider wordt het niet, want het compacte assortiment is juist iets dat past bij Bram Ladage.’

Eerste vestiging nieuwe stijl in Rotterdam

De vestiging in het Rotterdamse winkelcentrum Alexandrium is de eerste die is ingericht volgens de nieuwe merkidentiteit, de komende periode moeten de andere filialen volgen.

Eigen academy

Bram Ladage introduceerde recent een eigen academy, die medewerkers met ambitie de mogelijkheid moet geven zich te ontwikkelen tot franchisenemer. ‘Dat is altijd al onze filosofie, maar nu hebben we dat ook geformaliseerd’, vertelde Dijkstra eerder aan Misset Horeca.

Mijnhorecabaan

De fastservice-onderneming is één van de spelers die betrokken is bij Mijnhorecabaan, het platform dat moet laten zien hoe waardevol werken in de horeca is én dat een oplossing moet zijn of worden voor de vele vacatures in de sector.

Over die deelname zegt hij: ‘Uiteraard is het ook voor ons van belang om de branche in zijn algemeen aantrekkelijker te maken, maar daarnaast biedt het ons de gelegenheid meer aandacht te besteden aan het mooie verhaal van onze eigen organisatie. Bijvoorbeeld dus onze academie.’