Johnny's Burger Company opent in Utrecht 45e vestiging

Johnny's Burger Company opent in Utrecht 45e vestiging
(C) Roel Dijkstra / Joep van der Pal Den Haag - Johnny's Burger

Johnny's Burger Company blijft groeien. Begin september opent in Utrecht de 45e vestiging van de franchiseformule, die draait om hamburgers. De winkel wordt gerealiseerd in de Potterstraat. 'Een locatie met veel traffic en zichtbaarheid in een drukbevolkt deel van het centrum van de stad.'

In mei openden Tom en Paddy van Hes in Leeuwarden de veertigste winkel van Johnny’s Burger Company. De broers hadden een verleden bij New York Pizza en meldden zich bij de franchiseformule.’

Uitbreiding Rotterdam, Voorhout en Utrecht

Zo’n drie maanden later zijn de contracten getekend voor de 45e zaak. ‘In korte tijd zijn er winkels bijgekomen in Rotterdam, Voorhout en nu dus Utrecht’, zo laat een woordvoerder van Johnny’s Burger Company weten.

Locatie met veel traffic

De wens om in Utrecht van start te gaan, was er al langer. Nu zijn een geschikt pand én een geschikte ondernemer gevonden. ‘Op de Polderstraat 22 hebben we de juiste locatie gevonden. Met veel traffic en veel zichtbaarheid in een drukbevolkt deel van het centrum van Utrecht.’

Tarek Cherkawi

Formule-eigenaar Tarek Cherkawi hoopt aan het eind van dit jaar vijftig locaties te hebben in Nederland. Daarbij wordt meer en meer ingezet op restaurants buiten de Randstad en Noord-Brabant.

Noord-Nederland

‘In het noorden waren we tot voor kort alleen aanwezig in mijn geboortestad Groningen’, aldus Cherkawi. ‘Leeuwarden is daar dus een mooie toevoeging. Bovendien heb ik gesprekken gehad met geïnteresseerde ondernemers in onder andere Assen, Emmen en Zwolle.’

Delivery concept

Als het aan Cherkawi ligt, dan moet in ons land ruimte zijn voor 140 Johnny’s Burger Company-vestigingen. ‘We zijn erg vroeg begonnen met een delivery concept en ik denk dat dit nu in ons voordeel is. De coronaperiode heeft - ook - ons veel nieuwe klanten opgeleverd en dat biedt perspectieven voor belangstellenden.’

Van shop-in-shop naar franchise

De formule is in 2011 opgericht als shop-in-shopformule met uitsluitend halalproducten in het assortiment. Sinds 2015 opereert het als franchiseformule. Cherkawi deed het idee op tijdens een vakantie in de Verenigde Staten. Hij miste in Nederland een goede hamburger in een bezorgconcept. Om ervaring op te doen, liep hij twee weken stage in een hamburgerrestaurant in Las Vegas.