Eerste Fat Phill's-locatie van 2023 is tweede vestiging in Amsterdam

Eerste Fat Phill's-locatie van 2023 is tweede vestiging in Amsterdam

Fat Phill's Nederland heeft een tweede vestiging geopend in Amsterdam. De zaak huisvest bij het Amstelstation en wordt gerund door franchisenemer Dariush Mohammadi. De eerste locatie in de hoofdstad is in handen van eigenaar Armin Vahabian en betekende in 2019 de start van de formule.

‘Een nieuwe franchisenemer gaat de uitdaging aan bij het Amstelstation in Amsterdam’, zo laat marketingmanager Nikita Hussainali weten namens Fat Phill’s Nederland. Die ondernemer is Dariush Mohammadi.

Elf Nederlandse vestigingen

De hoofdstad is de geboortegrond van Fat Phill’s. Eigenaar Armin Vahabian opende er in 2019 de eerste vestiging - 35 vierkante meters - van wat inmiddels een formule is met elf Nederlandse vestigingen. Daarvan werden zeven geopend in het afgelopen jaar en is deze tweede locatie in Amsterdam de eerste van 2023.

Kantoren als buren

‘De zaak is wat betreft de ligging perfect voor alle naastgelegen kantoren’, aldus Hussainali. ‘Al die mensen kunnen hun lunchpauze doorbrengen bij Fat Phill’s. Daarnaast is de vestiging ook toegankelijker voor mensen die met de auto komen.’

Multifranchisers

Eind 2022 presenteerde de formule de eerste multifranchisers. Benjamin Reid en Gidon Bouwhuis startten in Utrecht en exploiteren ook een vestiging in Zoetermeer. Bouwhuis liet aan Misset Horeca weten de ambitie te hebben om meerdere zaken te openen.

Hij was vanaf het eerste moment enthousiast over Fat Phill’s, omdat hij na het eten van een burger vond dat dit de beste was die hij ooit had gegeten, en daarnaast vanwege het goede gesprek op kantoor.

Vijfhonderd locaties over tien jaar

Formule-eigenaar Vahabian sprak in een recent interview met Misset Horeca de ambitie uit om over tien jaar vijfhonderd locaties te hebben. ‘Ik wil in elke Nederlandse binnenstad een hamburger kunnen eten in mijn eigen restaurant’, aldus de ondernemer. ‘Eten brengt mensen bij elkaar en je hoeft niemand uit te leggen wat een burger is.’

Voor de ondernemer is het een doel om een merk neer te zetten dat het jaren volhoudt. In 2023 is het vizier daarbij - ook - gericht op het zuiden en oosten van Nederland, en het westen van Duitsland.