Emily Pittman nieuwe algemeen directeur Grolsch

Emily Pittman nieuwe algemeen directeur Grolsch
Foto: Grolsch

Emily Pittman is de nieuwe managing director van Koninklijke Grolsch. De Nieuw-Zeelandse neemt per 1 september de taken over van Petra Maricova, die na het vertrek van Andrei Haret in maart de functie tijdelijk vervulde.

Pittman komt over van Unilever Ierland, waar ze actief was als vicepresident en algemeen directeur. Vanuit die functie was ze ook lid van het bestuur voor diversity en inclusion, en oprichter van een netwerk voor genderdiversiteit.

Coca-Cola en Unilever

Nadat ze haar marketingcarrière in haar geboorteland Nieuw-Zeeland begon, vervolgde ze haar loopbaan als managementconsultant in het Verenigd Koninkrijk. Vanaf 2009 werkte ze in verschillende commerciële functies voor Coca-Cola in het Verenigd Koninkrijk en Ierland, en in 2017 trad ze in dienst van Unilever.

‘Sterke leider’

‘Ze heeft een indrukwekkende twintig jaar ervaring in algemeen management, commercie en marketing in verschillende landen en gerespecteerde bedrijven’, aldus CEO Asahi Europe & International in een persbericht van de brouwer.

De CEO noemt haar ‘doelgericht, een sterke leider van mensen en een cultuurbouwer’. ‘Emily’s schat aan expertise zal haar in staat stellen dit in Nederland en Frankrijk voort te zetten, terwijl ze ook nieuwe perspectieven in ons bedrijf brengt.’

Andrei Haret

Pittman begint op 1 september als opvolger van Andrei Haret en wordt in haar nieuwe functie ook verantwoordelijk voor Asahi Brands Frankrijk, dat binnen hetzelfde cluster valt.

Haret werd in april 2015 aangesteld als algemeen directeur als opvolger van Tom Verhaegen. Eerder dit jaar vertrok hij bij Koninklijke Grolsch en werden zijn taken op interim-basis vervuld door finance director Petra Maricova.