De Telegraaf meldt dat Heineken Olm-directeur Mark Schneider beschuldigt van fraude en inbreuk op het merkrecht. Olm zou bier verkopen in fusten die van de naam van Heineken zijn voorzien. 'De consument denkt daardoor Heineken te drinken, maar krijgt in plaats daarvan Olm pils voorgeschoteld', schrijft de Telegraaf.
Illegaal afvullen
Ook zou Olm worden gebruikt om illegaal de biertanks in door Heineken beheerde kroegen mee af te vullen. 'Dit gebeurt veelal vroeg met onherkenbare voertuigen en door personeel dat niet als Olm-medewerker herkenbaar is.'
'Geschrokken'
Heineken-directeur Wouter Fijnaut meldt tegenover De Telegraaf 'geschrokken te zijn van de omvang van de fraude'. Hij geeft – aldus de krant – ruiterlijk toe dat gebruik wordt gemaakt van achtervolgingen, observaties, camera's en interviews met getuigen. Heineken zou op het spoor van de fraude zijn gekomen na een tip van een voormalig Olm-medewerker.
Tijdens een kort geding in Amsterdam op donderdag 4 augustus komen de geconstateerde feiten boven tafel.
Zie ook