De twee winnaars van de wedstrijd, één café gekozen door het publiek en eentje door de vakjury, krijgen allebei een rol in de nieuwe campagne van Hertog Jan. Klik hier voor een lijst van alle deelnemende cafés. Vijf cafés uit de Misset Horeca Café Top-100 mengen zich dit jaar in de strijd: Koops uit Haarlem (nr 15),
In den Grooten Slock
Voor de vakwedstrijd plaatsen tien bedrijven zich voor de finale. De winnaar hiervan wordt bekend gemaakt tijdens de jaarlijkse Vriendenkringdag, begin april. Dan wordt bekend wie de opvolger wordt van grand café In den Grooten Slock van Rolf van As in Amersfoort, de winnaar van 2011.
De veertig cafés krijgen promotiematerialen waarmee ze in de maand februari gasten kunnen oproepen om hun stem uit te brengen via
Daarnaast vinden er deze maand mystery visits plaats. De ‘inspecteurs’ letten tijdens deze bezoekjes vooral op gastvrijheid, sfeer, productkwaliteit en bierbehandeling. Daarnaast wordt gekeken naar de presentatie en de verkoop van de Hertog Jan speciaalbieren ten opzichte van vorig jaar.