Het bedrijf, dat zijn aanbod reeds grotendeels 'verfranst' heeft sinds zijn aankomst in Frankrijk in 1979, gaat naar eigen zeggen altijd op zoek naar een evenwicht tussen het eigen dna van Amerikaanse hamburgerketen en de lokale relevantie. McDonald’s verkoopt in Frankrijk bijvoorbeeld ook de Croque McDo, een variant op de Franse totsti, Croque Monsieur genaamd.
De McBaguette wordt duurder dan de traditionele Big Mac in Frankrijk. McDonald's hoopt dat één op de vier klanten de McBaguette zal bestellen. Of de McBaguette na die zes weken blijvend wordt opgenomen in het assortiment, hangt af van de resultaten van de test.
McDonalds heeft in Frankrijk 1.230 restaurants, 63.000 werknemers en had in 2011 een omzet van 4,2 miljard euro.
McDonald's Frankrijk test McBaguette

Het Franse filialen van hamburgerketen McDonald's gaan vanaf 18 april een nieuw product testen: de McBaguette, een krokant Frans stokbroodje, warm ...
Krijg het beste van Misset Horeca in je mail
Misset Horeca houdt ambitieuze ondernemers op de hoogte van alle actuele ontwikkelingen in de horecabranche. Schrijf je nu in voor de Misset Horeca-nieuwsbrief en ontvang gratis het actuele horecanieuws, praktische tips en adviezen op het gebied van ondernemerschap.
