AB InBev: Goose Island intensief promoten in Nederlandse horeca

AB InBev: Goose Island intensief promoten in Nederlandse horeca

Na een soft launch in 2016 lanceert AB InBev het Amerikaanse speciaalbiermerk Goose Island dit jaar groots met een activatiecampagne in Nederland. Nederlandse bierliefhebbers kunnen kennis maken met het craft beer van de brouwerij uit Chicago tijdens 'Hoppy Hour'. Speciale aandacht is er voor de IPA.

Tijdens 'Hoppy Hour' wordt verteld over de smaak, het proces en de Amerikaanse brouwerij, begeleid door een proeverij. Barpersoneel en gasten krijgen hierbij een training over Goose Island. De Hoppy Hour tour start in Amsterdam en zal daarna verder in Nederland uitgerold worden.

VR-tour door brouwerij in Chicago

Ook is er de mogelijkheid om een speciale VR-tour te krijgen waarin rondleidingen worden gegeven op de Elk Mountain Hop Farm in Idaho, de plek waar de hop van de bieren van Goose Island wordt verbouwd, in het Goose Island Barrel Warehouse en in de brouwerij in Chicago.

Lees ook het blog van Peter van der Arend: De Amerikanen komen eraan

Goose Island en AB InBev

De Goose Island brouwerij is gevestigd in Chicago waar deze in 1988 begon als brouwcafé Clybourn. In 1995 was het bier zo AB InBevpopulair, dat eigenaar John Hall een brouwerij oprichtte. Sinds de opening is de capaciteit meer dan verdubbeld. Goose Island werd in 2011 overgenomen door bierreus AB InBev.