'Gratis maaltijden in bedrijfsrestaurant

'Gratis maaltijden in bedrijfsrestaurant

De toekomstige cateringtrend in de Verenigde Staten is diversiteit en kleinere porties. Daarnaast bieden steeds meer bedrijven gratis maaltijden aan hun medewerkers aan. Dit voorspelt Charlie Ayers, voormalig chef-kok bij internetwonder Google.

Ayers doet zijn uitspraak in een interview in de nieuwe Misset Catering. Naast diversiteit, kleinere porties en gratis maaltijden gaan cateraars nog veel verder. Ayers: ‘Ze bieden ook services voor thuis aan. Boodschappendienst, hondenuitlaatdienst, stomerij, het bezorgen van maaltijden thuis voor medewerkers die een dag van huis uit werken, langere vakanties voor oudere werknemers.’

Charlie Ayers vervolgt: ‘Omdat bedrijven en hun medewerkers in een steeds concurrerender omgeving moeten werken, zoeken bedrijven naar nieuwe manieren om de teamgeest te bevorderen en medewerkers te verleiden om eerder naar hun werk te komen en langer te blijven om zo hun productiviteit te vergroten. Je ziet dat bedrijven hun uiterste best gaan doen de beste en slimste mensen te vinden en te behouden’.

Ayers begon eind jaren negentig bij Google. Hij maakte furore in het internetbedrijf zoals het bedrijf dat deed naar buiten toe. Ayers werd geroemd vanwege zijn uitgebalanceerde maaltijden en verrassende presentaties. Bij zijn vertrek in 2005 werd hij de ‘officieuze minister van Cultuur’ genoemd binnen Google. Charlie Ayers is na zijn Google-avontuur het Calafiaconcept begonnen, een concept waar lokaal geteelde producten en ambachtelijke ingrediënten de boventoon voeren.