Winnaar Publieksprijs Cafetaria Top 100 2017: 'Dit is voor het hele team'

Winnaar Publieksprijs Cafetaria Top 100 2017: 'Dit is voor het hele team'
Het Strandhuys ging ervandoor met de Publieksprijs, na een onwaarschijnlijke eindsprint. Foto: Koos Groenewold

Voor Het Strandhuys uit Bergen op Zoom was het op 30 oktober 2017 dubbel feest. Het fastfoodbedrijf bestond vijf jaar én ging deze week aan de haal met de Publieksprijs van de Cafetaria Top 100.

Van de ruim twaalfduizend uitgebrachte stemmen via de speciale Facebookapp gingen er maar liefst 2.205 stemmen naar het bedrijf van Frank Roks en Rian Punt. ‘Een beloning voor keihard werken’, aldus het ondernemersduo over de Publieksprijs van de Cafetaria Top 100 die ze in de wacht sleepten.

Uitzinnige taferelen op het podium, met één nuchtere Noord-Brabander als uitzondering. Frank Roks maakt een diepe buiging naar zijn juichende personeel. Een prachtig, haast ontroerend gebaar.

Enthousiast team

Facebook is natuurlijk een krachtig instrument om stemmen te werven. Dat hebben we volop gedaan. Maar je kunt het nog zo vaak op originele wijze onder de aandacht brengen, de mensen moeten je het wél gunnen. Wij hebben echt een geweldig enthousiast team van 25 mensen. Dit is een prijs voor het hele team,’ zo deelt hij de credits nadrukkelijk met ‘zijn’ mensen.

Trainingen en opleidingen

Elke dag weer geeft hij zijn personeel mee dat ze een gast net zo moeten behandelen als ze zelf behandeld willen worden. ‘Dat wat je als leidinggevende uitstraalt, nemen ze van je over. Daarnaast investeren we veel in trainingen en opleidingen. Dat is zo belangrijk. Ik kan alles nog zo goed voor elkaar hebben, als je personeel het laat afweten, ben je nergens.’

Hotspot

En of Het Strandhuys het goed voor elkaar heeft. De locatie aan het water is adembenemend. Met een terras van ruim tweehonderd zitplaatsen buiten is de zaak een hotspot aan de Boulevard in Bergen op Zoom. Vooral zomers ziet het er zwart van de mensen, die genieten van dagverse producten, broodjesspecialiteiten, maaltijdsalades, verse sappen of een biertje of wijntje.

Klantenbinding

Gasten proeven, ervaren en beleven dat ze centraal staan. De klantenbinding zal alleen maar omhoog gaan als Rian en Frank straks het zomerseizoen gaan verlengen door de aanschaf van nieuwe screens, lamellen en heaters. Dat belooft wat voor volgend jaar met nu al de Publieksprijs van de Cafetaria Top 100 én een nummer 8-notering op de lijst. Frank Roks en Rian Punt blijven nuchter: ‘Nu is het feest, morgen is er weer een gewone werkdag. We gaan op deze voet verder.’