De koffiebrander zegt grootschalig onderzoek te hebben gedaan naar de koffiewensen onder 4200 werkenden in Nederland. Van alle koffiedrinkende werknemers wil 54 procent graag cappuccino op het werk drinken. Slechts de helft hiervan heeft die keuze ook daadwerkelijk op het werk om die van origine Italiaanse koffie te drinken.
DE noemt het opzienbarend dat een koffiesoort die vijftien jaar geleden in Nederland nog nauwelijks te krijgen was nu zo trendy is geworden. 'De trend is dat mensen op hun werk dezelfde eisen gaan stellen als in de horeca. Dus meer variatie en net zulke goede koffie', vertelt onderzoeker Jan Teunissen.
Jaarlijks drinken Nederlanders zeventien miljard koppen koffie, waarvan er 4,6 miljard op het werk worden geconsumeerd. Nederland voert hiermee internationaal gezien de lijst aan. Teunissen: 'Nergens ter wereld zie je een dergelijke koffiecultuur op het werk. Bovendien is het erg Nederlands dat we de koffie gratis krijgen.'