De dag voor Prinsjesdag presenteren 48 aanbieders uit de congres- en evenementenbranche zich collectief aan de circa 160 genodigden. Doel van Prins voor een Dag is de vele mogelijkheden voor zakelijke bijeenkomsten in Den Haag op creatieve en originele wijze onder de aandacht te brengen. Dit jaar is het Steigenberger Kurhaus Hotel de startlocatie waar de groep welkom wordt geheten door de Haagse wethouder van citymarketing, Frits Huffnagel. Na een gezamenlijk ontvangst met gastspreker Bart Veldkamp, wordt de gasten door het volgen van één van de vier route’s een niet alledaagse indruk van Den Haag gegeven. Zo zijn er lunchsurprises op bijzondere locaties en kan men onder andere deelnemen aan een masterclass “Haagse Harry” met tekenaar Marnix Rueb en cabaretier Sjaak Bral, een masterclass visuele communicatie en een Haags debat met oud Lagerhuis debaters Henk Bres en Frits Huffnagel. Het programma wordt ‘s avonds in een informele sfeer culinair afgesloten bij trendy strandclub WIJ waar ervaringen van de dag worden uitgewisseld.
Haagse hotels bieden de genodigden een overnachting aan. Hiermee wordt de mogelijkheid geboden na Prins voor een Dageen andere bijzondere Haagse dag te beleven. Tijdens Prinsjesdag kan men vanaf de door Den Haag Marketing & Events geplaatste tribunes op het Lange Voorhout de speciale ambiance van deze dag ervaren.