Horeca-werknemers niet tevreden over leidinggevenden

Horeca-werknemers  niet tevreden over leidinggevenden

Ruim een kwart van de werknemers in de horeca en catering zegt met hun vragen niet terecht te kunnen bij hun direct leidinggevende. Dat is een van de opvallende resultaten uit het onderzoek 'Boeien & binden II' van Tempo-Team.

De direct leidinggevende wordt over het algemeen gezien als de belangrijkste loopbaanbegeleider, maar horeca- en cateringmedewerkers noemen daarnaast opvallend vaak hun directe collega’s of hun partner.

Dit komt doordat een op de vier van hen aangeeft voor hulp op het gebied van werk niet bij hun leidinggevende terecht te kunnen, schrijft Flexmarkt.nl.

Volgens werknemers in de horeca moet de leidinggevende vooral iemand zijn die met je meedenkt. Werkgevers zien de leidinggevende meer in een sturende rol.

Het onderzoek, uitgevoerd door Synovate/Interview NSS, geeft inzicht in de verschillende wensen en verwachtingen van werkgevers en werknemers en biedt handvatten om het personeelsverloop binnen de perken te houden.

Centrale vraag in het onderzoek is hoe werkgevers en werknemers vinden dat opleiding en begeleiding in hun bedrijf of organisatie geregeld is en zou moeten zijn. Het gat tussen beide groepen is groot en goede communicatie blijkt in vrijwel alles het sleutelwoord.