nieuws

Omzetverhoging belangrijker dan kostenverlaging dit jaar

Horeca

Horecaondernemer die gaan vernieuwen doen dit vooral om omzet te verhogen. De reden voor vernieuwing om kosten te verlagen is de afgelopen twee jaar afgenomen. Horecaondernemers willen relatief weinig geld uitgeven om te vernieuwen. Dat en meer blijkt uit onderzoek.

Omzetverhoging belangrijker dan kostenverlaging dit jaar

Uit onderzoek van de Horecava blijkt dat 65 procent van de horecaondernemers omzetverhoging als reden ziet om te vernieuwen. Dat was twee jaar geleden nog 57 procent. Kosten verlagen is voor 29 procent reden om te vernieuwen. Twee jaar geleden was dit nog 33 procent. Verder geeft 47 procent als reden voor vernieuwing aan om de concurrentie voor te blijven.

Op de vraag hoeveel geld horecaondernemers willen uitgeven voor vernieuwing antwoordt 28 procent tot 10.000 euro. 21 Procent zegt tussen 10.000 en 25.000 euro. 15 Procent zegt 25.000 tot 50.000 euro. Dus bijna de helft zegt tot 25.000 euro te willen uitgeven voor het doorvoeren van een vernieuwing.

Verder blijkt dat er bij horecaondernemers veel vertrouwen is in het behalen van goede resultaten dit jaar. 95 Procent ziet 2011 met vertrouwen tot zeer veel vertrouwen tegemoet. De drang naar innovatie speelt daarbij een grote rol. Een grotere rol dan twee jaar geleden, zo blijkt uit het Horecava-onderzoek.

De Horecava is de grootste horecavakbeurs van Nederland en vindt van maandag 10 tot en met donderdag 13 januari plaats in het RAI-complex in Amsterdam. MissetHoreca.nl zal gedurende de beursweek uitgebreid verslag doen van de Horecava.

Tip

Bekijk hier alles over de Horecava 2011

Reageer op dit artikel