Van der Grinten (KHN): 'Waakzaamheid is hoofdthema

Van der Grinten (KHN): 'Waakzaamheid is hoofdthema

De horeca moet waakzaam zijn. Dat zegt directeur Lodewijk van der Grinten van Koninklijke Horeca Nederland (KHN) tijdens de opening van de Horecava. ...

Van der Grinten gaf het signaal tot waakzaamheid af tijdens de persmeeting voorafgaand aan de Horecava in Amsterdam.

‘Ik ben niet pessimistisch, maar stel wel dat zij die er de komende jaren doorheen willen komen, goed moeten kijken naar de prijs-kwaliteit verhouding in het bedrijf. Het consumentenvertrouwen is laag en Portugal is een economisch probleemgeval en gaat Spanje daarin meetrekken’, aldus Van der Grinten.

De directeur van KHN noemt naast prijs/kwaliteit verhouding ook fatsoen als belangrijk ondernemersacpect de komende tijd. ‘Neem verantwoordelijkheid. Bijvoorbeeld op gebied van MVO’.

Ook is volgens Van der Grinten innovatie nodig. ‘Vooral sociale media is op dat gebied belangrijk. Een dominante trend is dat consumenten de macht overnemen. Er valt weinig meer te doen met gestuurde informatie’.

Tot slot liet Van der Grinten weten dat de kopgroep en de voorkant van het peloton het gaat maken. ‘Achter in het peloton zitten de afhakers’, aldus Van der Grinten.

Onderwerpen beheren

Mijn artikeloverzicht kan alleen gebruikt worden als je bent ingelogd.