Dutch Hotel Award 2020 zoekt hotelteam dat loyaliteit kan borgen

Dutch Hotel Award 2020 zoekt hotelteam dat loyaliteit kan borgen
Winnaar Hotel Award 2019: Jaz Hotel - Foto: Diederik van der Laan / Dutch Photo Agency

De Dutch Hotel Award 2020 heeft als thema: loyaliteit. Hoe borg je als hotelteam de loyaliteit van stakeholders als gasten, medewerkers en leveranciers? Hoe houd je ze betrokken bij je hotel, hoe kom je erachter wat hun behoeften zijn?

‘Een loyale gast, medewerker en leverancier vormt de sleutel tot de toekomstbestendigheid van je hotel’, licht initiatiefnemer van de Dutch Hotel Award (DHA) Francesco Monaco toe. ‘Hoe loyaal is die hotelgast tegenwoordig nog? Of de medewerker? De leverancier? De aandeelhouder? De jury wil dit jaar van de deelnemende hotels weten wat hun strategie is om hun belangrijke stakeholders te boeien, binden en behouden. Hoe borgt het team dat die gast, medewerker, leverancier of aandeelhouder nu én in de toekomst loyaal is aan het hotel.’

Jurylid Sander Allegro en gm Marjolein Bruschke van Jaz Hotel, winnaar van 2019, over DHA 2020:

De Dutch Hotel Award is een jaarlijkse onderscheiding voor het hotelbedrijf waarvan het managementteam zich onderscheidend manifesteert. Daarbij zijn creativiteit, visie en strategisch vermogen van groot belang. Elk jaar wordt een ander thema gekozen waarbinnen de deelnemers hun leiderschap kunnen tonen. Voor de 17e editie is dat thema 'Loyaliteit'.

Verloop van de wedstrijd

Inschrijven voor de Dutch Hotel Award 2020 kan tot en met vrijdag 3 april via de website van de Dutch Hotel Award. Op 9 april worden de tien genomineerden bekendgemaakt, waarna de jury de aanmelding van deze tien nog eens extra nauwkeurig bestudeert en terugbrengt tot vijf halve finalisten. Deze vijf worden op 15 april bekendgemaakt en mogen zich in die halve finale middels een power pitch op 14 mei in Heineken Experience aan de jury presenteren. De dag erna worden de drie finalisten bekendgemaakt, die op vrijdag 5 juni door de jury bezocht gaan worden.

16 winnaars

Alle winnaars van de DHA tot nu toe:
2019: Jaz in the City Amsterdam
2018:
 Novotel Amsterdam Schiphol Airport
2017: Kruisherenhotel Maastricht
2016: Ink Hotel Amsterdam
2015: Hotel van Oranje, Noordwijk
2014: Postillion Deventer
2013: Pulitzer, Amsterdam
2012: Palace Hotel, Noordwijk
2011: Townhouse, Maastricht
2010: Papendal, Arnhem
2009: De Zon, Ommen
2008: Eden American, Amsterdam
2007: Château St. Gerlach, Valkenburg a/d Geul
2006: Des Indes, Den Haag
2005: Beaumont, Maastricht
2004: Delta Hotel, Vlaardingen

De jury

De jury van de Dutch Hotel Award:

  • Bas Tolmeijer, juryvoorzitter en eigenaar van EHM Group, QL en Bidroom.
  • Francesco Monaco, initiatiefnemer DHA en eigenaar van EHM Group, QL en Bidroom.
  • Sander Allegro, hospitality trendwatcher, eigenaar Allegro inn-ovations, directeur QL.
  • Marjon Prummel, hoofdredacteur Misset Horeca.
  • Regine von Stieglitz, voorzitter college van bestuur Hotelschool Den Haag.
  • Bart Meinen, sales director horeca Heineken.
  • Sjuk Akkerman, sector banker leisure ING Bank.

In die finale krijgen de teams de kans in exact twee uur in het eigen hotel aan de jury te laten zien waarom zij het beste hotelmanagementteam van Nederland zijn en de Dutch Hotel Award 2020 moeten winnen. Daarbij wordt gelet op: door het mt behaalde successen, invulling van het thema Loyalty en de uitvoering van de finaleopdracht die bij de bekendmaking van de finalisten wordt meegegeven.

Daarna is het twee weken nagelbijten: op donderdag 18 juni wordt om 10.00 uur exact een videoboodschap online gezet waarin juryvoorzitter Bas Tolmeijer de winnaar bekendmaakt. De award wordt vervolgens op 26 juni uitgereikt in het hotel dat zich winnaar mag noemen van de Dutch Hotel Award 2020. Die winnaar volgt Jaz Amsterdam op, dat in 2019 de titel won.

De Dutch Hotel Award is een initiatief van Trust Hospitlity en wordt ondersteund door Bidroom, Independent Hotel Show, Heineken, ING, Hotel School Den Haag, Allegro Inn-ovations en Misset Horeca.

Inschrijven kan via Dutchhotelaward.nl