Accor creëert 67 nieuwe functies

Accor creëert 67 nieuwe functies
Een van de merken van Accor, Novotel.

Hotelgroep Accor heeft in de Benelux 67 banen gecreëerd na de heropening van de horeca. Het varieert van keukenbrigades en barpersoneel tot front-of-house en management. In alle typen hotels in het diverse merkenportfolio van de groep, van economy tot aan luxe hotels.

De 67 nieuwe posities zijn voornamelijk gericht op de hotels in grote steden in toeristische bestemmingen.

‘De horeca heeft een klap gehad door Covid19, maar de sector herstelt, heropent en creëert banen en kansen zoals de branche altijd heeft gedaan’, zegt Sophie Kilic die aan het hoofd staat van Talent & Culture voor Accor-hotels in Noord-Europa.

‘Gastvrijheid belichaamt alles wat mensen het afgelopen jaar het meest hebben gemist: reizen, bars, restaurants, wellness. Het is een populaire sector en nu zijn er kansen om deel uit te maken van de industrie terwijl deze opnieuw wordt opgebouwd.’

‘Er zijn tegenwoordig fantastische vacatures in de horeca en voldoende kansen om deel uit te maken van een sector die een belangrijke rol speelt in het economisch herstel van de Benelux’, aldus Kilic.

Mensen zijn het hart en de ziel van gastvrijheid”

Ze voegde eraan toe: ‘Mensen werken in de horeca omdat ze een baan nodig hebben, of ze willen een carrière opbouwen en soms omdat dit hun roeping is. Wat de motivatie ook is, wat ze ervaren en leren in de hospitality-branche is van onschatbare waarde. We leren om altijd klaar te staan voor het onverwachte, om verschillende culturen te begrijpen, om in een snelle omgeving te werken, om altijd een can-do-houding te hebben, om zakelijk onderlegd te zijn en vooral om mensen te verbinden.’

‘Tijdens deze crisis heeft onze industrie gedaan waar ze goed in is; voor mensen zorgen. Samen hebben we rondgekeken in onze bedrijven en kansen gezien om het verschil te maken, mensen te helpen en gastvrijheid te verlenen op een moment dat dat het meest nodig was. De manier waarop onze sector op de crisis reageerde, laat zien dat hij sterker dan ooit zal terugkeren. Mensen zijn het hart en de ziel van gastvrijheid en de sleutel tot het succes van de branche. Omdat we tijdens deze crisis onze rol hebben gespeeld, blijven we ons inzetten om onze rol te spelen in het herstel, zowel wat betreft onze economische impact als onze rol als werkgever', aldus Kilic.

Economische waarde

Met een omzet van 28 miljard is de toegevoegde waarde van de horeca voor de Nederlandse economie in de afgelopen jaren sterker gestegen dan gemiddeld. De horeca wordt steeds belangrijker voor de Nederlandse economie. Dit blijkt uit een analyse van KHN. Het aantal werkenden in de horeca (+30%) en de economische toegevoegde waarde (+61%) stegen sterker dan het gemiddelde van de Nederlandse economie. De branche kromp in de coronaperiode wel fors in.