Bakker Bart: meer ruimte voor horeca

Bakker Bart: meer ruimte voor horeca

In Almelo is een nieuwe Bakker Bart geopend. Het is de eerste locatie  naar het nieuwe model met meer ruimte voor gemak, snelheid en consumptie ter plaatse.

De broodjescorner wordt het hart van de winkel en koffie – een belangrijke trekker voor Bakker Bart - krijgt meer ruimte en aandacht. De winkel in Almelo is nummer 164 in Nederland. Gasten kunnen er terecht voor het ontbijt, koffie met iets lekkers, een lunch of warme snack.

'Geen bediening'

‘We gaan niet aan tafel bedienen. Zo ver gaat Bakker Bart niet,’ laat woordvoerder Jan-Joris Heling desgevraagd weten. ‘Klanten lopen langs de counter, kiezen en pakken zelf hun producten.’ Hij voegt er wel aan toe dat koffie, snacks en belegde broodjes die ter plekke worden genuttigd een belangrijk deel van de omzet moeten vormen in Almelo.’ Welk deel van de omzet van Bakker Bart uit de consumptie ter plekke komt, kan Heling niet zeggen. ‘Dat is van veel factoren afhankelijk. Onder meer de grootte van de winkel, de locatie en het type winkel.’

Bakker Bart

De winkel in Almelo is de eerste Bakker Bart nieuwe stijl en zal de komende weken uitgebreid getest en geëvalueerd worden. Vanaf begin 2020 zal de uitrol van het nieuwe Bakker Bart concept gaan plaatsvinden.

Gemak en snelheid

Jeffrey Jansen, commercieel directeur van Bart’s Retail, franchisegever van Bakker Bart: ‘De afgelopen jaren is er een duidelijke verschuiving in vraag ontstaan van traditionele bakkersproducten naar gemak, snelheid en directe consumptie. Om aan die veranderende vraag te voldoen is er een aantal aanpassingen in de formule gedaan.'

Afhalen  Bakker Bart

Bestellen, afhalen en bezorgen krijgt meer aandacht in de nieuwe vestiging in Almelo. Naar eigen zeggen is Bakker Bart de grootste lunchbezorger van Nederland en daarom wil de formule het afhalen vereenvoudigen.

Verder krijgt de winkel in Almelo nieuwe presentatiemeubels, winkelcommunicatie, signing en zitmeubilair en is de kleurstelling van zowel vloer, wanden en plafond warmer geworden.

Doordat de winkel modulair is opgebouwd kan er sneller en kostenefficiënter worden ingespeeld op veranderingen in de markt en is de formule beter toepasbaar op de verschillende locaties in Nederland.

Een belangrijk doel van het nieuwe format is het investeringsniveau verlagen. Door een aantal veranderingen in het winkelproces is het format goedkoper en efficiënter geworden. ‘Hierdoor hebben medewerkers meer tijd voor het commerciële spel en interactie met de klant.’