Sligro start pilot met bezorgplatform

Sligro start pilot met bezorgplatform

Sligro start samen met InVenlo een nieuw bezorgplatform. De pilot van het platform - Mr. Butler genaamd - start in augustus 2020 en heeft als doel om maaltijdbezorging rendabel en werkbaar te maken voor restaurants. Mr. Butler start in twee steden.

Sligro start samen met InVenlo een pilot met een deliveryplatform en -service voor restaurants, onder de naam Mr. Butler. Mr. Butler maakt bezorgen en afhalen mogelijk tegen - naar eigen zeggen - de laagste commissie. Deelnemende restaurants sparen automatisch voor Sligro-shoptegoed (3 procent van de bestelling).

Restaurant die bezorgen via Mr Butler kunnen ook bestellingen aannemen via hun eigen site of telefonisch. Het hoeft niet per se via het platform zelf. Ook bezorgers mogen ze zelf inzetten, bezorgen met mensen van Mr Butler kan ook.

Kosten Mr Butler

Mr Butler bezorgen

Lagere commissie

‘In gesprek met meerdere ondernemers werd ons duidelijk dat veel restaurants (ook midden en hoog segment) graag aan bezorging zouden willen doen, maar dat dit simpelweg niet werkbaar of rendabel voor hen was.

De bestaande platformen vragen (te) hoge commissies en zelf de bezorging regelen, zorgt vaak voor te veel logistieke en operationele uitdagingen. De kosten en workload wegen daardoor niet op tegen de omzet die er tegenover staat’, zegt Hanna Polman, Customer Solutions Manager bij Sligro.

‘InVenlo heeft een goede propositie in Venlo neergezet die wij samen met hen nu - onder de naam Mr. Butler - gaan uitbreiden naar andere steden, om zo onze ondernemers bij deze uitdaging te helpen.’ De pilot van Sligro start in Nijmegen en Den Bosch.

'Belang restaurant voorop'

Tom Terhaag, één van de oprichters van InVenlo en Mr. Butler: ‘We merkten als snel dat ons concept aansloeg in Venlo en wilden graag uitbreiden naar grotere steden. De samenwerking met Sligro maakt dit mogelijk en zorgt voor extra voordeel voor de deelnemende restaurants. Ons platform is opgericht met de belangen van de ondernemers voorop: dat uit zich in flexibiliteit, werkbaarheid en lagere commissies.’

‘De markt van maaltijdbezorging wordt gedomineerd door grote internationale spelers. Met het juiste restauratieve aanbod in een regio zijn we een waardevol alternatief. We geloven juist in een lokaal georiënteerd collectief voor zowel service als marketing’, aldus Tom Terhaag.