Dat meldt Het Financieele Dagblad. Als Cadbury Schweppes erin slaagt Hershey in te lijven, dan zou dit een opmerkelijke prestatie zijn. Het bedrijf deed al eerdere pogingen, maar wist de Amerikaanse aandeelhouders nimmer te overtuigen. In 2002 boden Cadbury Schweppes en Nestlé samen $10,5 miljard dollar, maar de aandeelhouders, verenigd in een stichting die 78 procent van de stemrechten bezit, van Hershey gingen niet akkoord.
Kansrijker
Deze keer lijkt een overnamepoging kansrijker, hoewel Cadbury Schweppes waarschijnlijk wel dieper in de buidel zal moeten tasten. 'Wij hebben de verantwoordelijkheid om naar alle mogelijkheden te luisteren. Het is belangrijk dat de stichting erop gericht is het bedrijf concurrerend en winstgevend in deze wereldwijde branche te houden', aldus voorzitter LeRoy Zimmermann van de stichting.
Druk op supermarkten
Een fusie tussen de beide snoepfabrikanten moet ervoor zorgen dat beide bedrijven sterker staan in hun onderhandelingen met de supermarkten, waardoor betere marges worden bedongen. Net als in Nederland worden ook elders levensmiddelenfabrikanten onder druk gezet door retailers om goedkoper te leveren.