Albert Heijn start met horecaconcepten AH Café en AH Keuken

Albert Heijn start met horecaconcepten AH Café en AH Keuken

Albert Heijn lanceert twee nieuwe horecaconcepten in haar supermarkten: AH Café en AH Keuken. Dit zijn doorontwikkelingen van eerder gelanceerde concepten, schrijft vakblad Distrifood. De supermarktketen richt zich vooral op convenience: snel en gemakkelijk. De maaltijden bij AH Keuken kunnen ter plekke worden gegeten of meegenomen naar huis.

Eerder al lanceerde Albert Heijn de concepten Bakery café en Deli Kitchen. In juli dit jaar werden die omgedoopt naar Allerhande Café en Allerhande Keuken. Nu kiest Albert Heijn ervoorom de naam Allerhande te vervangen voor de initialen waaronder de supermarktketen bekend is, meldt vakblad Distrifood.

De nieuwe concepten worden op 2 december gelanceerd. Keukenpersoneel was er al vanuit de bestaande concepten, maar omdat in de nieuwe situatie ook bediening nodig is, start Albert Heijn half november met het opleiden van gastheren en –vrouwen.

‘Foodservice is een belangrijk onderdeel in de strategie van Albert Heijn’, zegt AH-woordvoerder Anoesjka Aspeslagh over de veranderingtegen Distrifood.

‘We zijn met verschillende activiteiten bezig op dit gebied en willen kijken hoe we nog beter kunnen inspelen op de trends en de behoefte van onze klanten. Dit betekent onder andere dat we de Bakery Café’s en Deli Kitchens in eigen beheer nemen. We hebben de afgelopen periode een mooie samenwerking gehad met Bakerstreet (foodservicebedrijf, red.). Die eindigt in deze vorm per 1 december. De Bakery Café’s en Deli Kitchen worden straks AH Keuken en AH Café.’

In AH Café kunnen gasten terecht voor koffie van de eigen Perla bonen, verse sappen en belegde broodjes. In AH Keuken worden elke dag verse maaltijden, salades en pizza’s bereid.

De concepten zijn straks te vinden in AH-winkels in Amsterdam (4), Alkmaar, Delft, Den Haag, Ede, Eindhoven, Rotterdam en Tilburg.