Snackpoint heeft primeur met Cola Curry

Snackpoint heeft primeur met Cola Curry
De Cola Curry bij Snackpoint Roosendaal.

Curry met colasmaak; cafetariaformule Snackpoint is de eerste binnen de horeca die deze bijzondere combinatie aanbiedt. De saus wordt gebruikt op de nieuwste Pom-a-parts, de frietspecials van Snackpoint. De Cola Curry is ontwikkeld door Remia.

De Pom-a-part Cola Curry in februari wordt gemaakt met friet of aardappelpartjes, reepjes kipfilet, Cola Curry, fritessaus, geroosterde uitjes en verse bosui. In maart heeft Snackpoint de Viva Mexico, met kipreepjes, Cola Curry, de Creamy Cheese Style van Gouda’s Glorie, nacho chips en bosuitjes. Wie de frietspecials bestelt, krijg er een fles Cola Curry gratis bij.

Vooralsnog is Snackpoint de enige binnen de horeca die de saus aanbiedt. Bij voldoende vraag sluit Remia niet uit dat de Cola Curry ook voor de gehele horeca beschikbaar komt. De saus staat al wel in de schappen bij Plus.

Idee is ontstaan in Amerika

Het idee voor curry met colasmaak ontstond tijdens een studiereis van Snackpoint naar Florida, waar ook een vertegenwoordiger van Remia bij aanwezig was. ‘We hebben bijvoorbeeld heel veel saussmaken gezien bij Whole Foods’, zegt Snackpoint-directeur Roger Gielen. ‘Vervolgens zijn er een aantal samples mee naar Nederland gegaan.’

‘Smaken passen bij elkaar’

Volgens Geor Schuurman van Remia passen cola en curry goed bij elkaar. ‘Bij een frietje wordt vaak cola gedronken, en cola en curry zijn beide zoet. Daarom stelden onze productontwikkelaars voor om de combinatie te maken, en dat pakte verrassend goed uit.’

Stiekem al begonnen

Snackpoint Roosendaal was er als de kippen bij om de saus te promoten op social media. ‘Normaal zet ik de special op Facebook in de maand van de actie’, zegt ondernemer Keung. ‘De folder van februari is nog niet uit, maar ik ben al stiekem begonnen.’

En het zorgt al voor reuring in de zaak. ‘Ik heb al veel verschillende reacties gehad, heel grappig om te zien. En ik heb al heel wat samples weggegeven. Ik vind het goed dat ze zoiets lanceren, je moet daar wel lef voor hebben. Het is iets nieuws en er wordt over gepraat, dat is ontzettend leuk.’

Formule viert jubileum

Snackpoint viert in 2020 het 25-jarig bestaan. Dat betekent feest voor zowel ondernemers als gasten. In 2020 maken gasten van Snackpoint kans op een aantal bijzondere prijzen.