Top van snackfabrikant Van Geloven vertrekt

Top van snackfabrikant Van Geloven vertrekt
De Bourgondiër van Van Geloven.

De top van snackfabrikant Van Geloven ziet er vanaf volgend jaar heel anders uit. Zowel CEO Peter Doodeman en CFO Christiaan van Tilburg maken plaats voor nieuwe mensen. Ook directeur marketing & innovatie Marcel Joosten neemt afscheid.

Doodeman, Van Tilburg en Joosten dragen hun posities vanaf volgend jaar over aan interne opvolgers. De vertrekkende directieleden zetten allen hun carrière buiten Van Geloven voort. De wisseling komt na een lange periode waarin het bedrijf aanzienlijk is gegroeid, met een huidige omzet van 240 miljoen euro.

Sterk ontwikkeld

De snackfabrikant is onder leiding van de huidige directie in de afgelopen tien jaar sterk ontwikkeld. De retailomzet van Mora in Nederland is vrijwel verdubbeld, retail en foodservice in België zijn fors gegroeid.

Bourgondiër

Daarnaast is het premium merk de Bourgondiër volgens de fabrikant goed op de kaart gezet. Ook nam Van Geloven Royaan en Swinkels over. Hiermee versterkte Van Geloven zijn positie op de markt nog verder. Dit motiveerde McCain om Van Geloven vier jaar geleden te kopen.

CEO Peter Doodeman wordt opgevolgd door Jan Aaltzen Linde, de huidige directeur verkoop en logistiek. CFO Christiaan van Tilburg krijgt opvolging van Ruth Triki, de huidige group finance manager. Directeur marketing & innovatie Marcel Joosten wordt opgevolgd door Mieke De Laat, de huidige marketing manager België.