Family komt met kroketsalade en kroketwrap

Family komt met kroketsalade en kroketwrap

Family introduceert deze winter nieuwe variaties op bekende snacks. Naast luxe bitterballen en een kroketmenu wil de formule zich onderscheiden met een kroketsalade en een unieke milkshake.

Afgelopen augustus kwamen FHC Formulebeheer en Van Geloven bij elkaar voor een inspiratiesessie waarin chef-kok Rob Schollen een nieuwe kijk op snacken bracht. De sessie leidde tot unieke, maar toch eenvoudige recepten die volgens formulehuis FHC perfect met de Family-formule samensmelten.

Nieuwe snackmomenten

Met de campagne Family’s Snackmoment heeft de formule nu voor ieder moment van de dag een nieuw ‘snackmoment’ ontwikkeld, zoals een luxe portie bitterballen, het kroketmenu, de kroketsalade en de Red Velvet Winterspecial. Deze zijn vanaf november verkrijgbaar.

Kroketmenu

Met het kroketmenu krijgen gasten een rundvleeskroket, friet en een frisse salade. Gasten kiezen zelf een saus kiezen uit de selectie en ondernemers bepalen welke kroket ze serveren: een Van Dobben, Bourgondiër of Kwekkeboom-kroket, net welke zij en hun gasten het lekkerst vinden. Een variatie daarop is het Souflessemenu, geserveerd met een licht pittige saus.

Kroketsalade

Ook lanceert Family de kroketsalade. Deze bestaat uit gemengde sla met balsamicodressing en een opengesneden kroket. Voor de vooruitstrevende ondernemer biedt Family extra opties. Naast de kroketsalade is er de Souflessesalade met een Souflesse, rode biet en rucola.

Daarnaast is er nog een variatie met de kroket: de kroketwrap, met ijsbergsla en Remia’s Smokey BBQ-saus.

FHC_Wrap_Kroket_Bourgondier_Sfeer

Red Velvet milkshake

Tot slot introduceert Family tijdelijk de Red Velvet Winterspecial. Daarvoor heeft de formule samengewerkt met Coolbreak, met als doel de klassieke Red Velvet-smaak terug te laten komen in een milkshake. Het resultaat is een fel gekleurde milkshake met witte chocoladesmaak, slagroom en toppings zoals chocoladekrullen en Red Velvet Crumble.

FHC_Milkshake_RedVelvet

Wintercampagne

De campagne draait in november en december, daarna kunnen ondernemers de gerechten opnemen in hun assortiment. Voor de milkshake geld ‘op is op’. Foodmaster-ondernemers mogen ook aanhaken, maar de campagnematerialen zijn gericht op het Family-concept.

Ondernemers krijgen van FHC een receptenboek met serveertips, waarbij ze worden gestimuleerd af te wijken van de standaardpresentatie. Bij de menu’s en de luxe portie bitterballen adviseert FHC om naast mosterd ook eens andere sauzen te serveren, zoals truffelmayonaise.