Amerikaans hotdogconcept Nathan's Famous naar Nederland

Amerikaans hotdogconcept Nathan's Famous naar Nederland
Foto: Sebastien Cordat on Unsplash.

Twee voormalige directieleden van Subway willen het vooral vanwege de hotdogs bekende Amerikaanse franchiseconcept Nathan's Famous naar Nederland halen. Wereldwijd zijn er meer dan 225 vestigingen in ruim tien landen en Justin Goes en Joost Labadie zien nu mogelijkheden in ons land.

Nathan’s Famous is vooral bekend vanwege de hotdogs, maar beschikt met ook burgers, sandwiches, gefrituurde kip, friet en shakes over een uitgebreid fastservice-assortiment. De keten kent restaurants, shop-in-shops, kiosken en foodtrucks in meer dan tien landen, waaronder de Verenigde Staten, het Verenigd Koninkrijk en Spanje.

De plannen van Goes - die zelf nog een Subway heeft in Wormerveer - en Labadie worden gemeld door de Nationale Franchisegids. Beide ondernemers richten The Foodservice Expert Groep op, waarmee ze onder andere franchiseformules begeleiden en optreden als bemiddelaar voor internationale formules.

Dat laatste is ook wat ze van plan zijn met Nathan’s Famous. Naar een franchisegever - en investeerders - wordt volgens het artikel nog gezocht. Daarin staat ook dat beiden de ambitie hebben de producten ook aan consumenten te gaan aanbieden via groothandels en supermarkten. Er is een overeenkomst gesloten voor drie jaar.