HMSHost International gaat samenwerken met BackWerk

HMSHost International gaat samenwerken met BackWerk

HMSHost International verwelkomt het snelgroeiende foodservice-format BackWerk als franchisegever in het portfolio.

BackWerk is een zelfbedieningsconcept waar de klant terecht kan voor vers belegde broodjes, koffie en andere dranken. Het is de bedoeling om Broodzaak-winkels om te bouwen naar de BackWerk-formule. De eerste vestiging opent in juli 2021 op Utrecht Centraal, later dit jaar gevolgd door Rotterdam Centraal en Station Amsterdam Bijlmer ArenA.

Bakkerij-gevoel

Elke store zal duidelijke open winkelpuien en keuken hebben, een moderne maar gezellige omgeving met de nadruk op het nabootsen van het bakkerij-cafégevoel in een gemaksformaat. Treinreizigers kunnen een breed scala aan lokaal bereide producten voor onderweg verwachten: van vers gemaakte sappen en smoothies tot warme broodjes, maar ook pretzels en gebak bij een kopje Fairtrade-koffie.

Met 350 winkels in heel Nederland, Duitsland, Oostenrijk en Zwitserland, is BackWerk een gerenommeerd foodservice-merk dat eigendom is van de Zwitserse foodvenience-leverancier Valora Group.

Door de samenwerking met HMSHost International wordt de voetafdruk van BackWerk uitgebreid tot ongeveer 45 winkels op nationaal niveau. 'We zijn verheugd met deze toevoeging aan ons conceptportfolio en samen te werken met een bewezen en succesvol merk. Met BackWerk's zijn we ervan overtuigd dat we het aanbod aan eten en drinken naar een hoger niveau kunnen tillen', aldus Sytze van der Aa, Regional Managing Director Europa, HMSHost International.