Nocto lanceert social media platform voor horeca in Rotterdam

Nocto lanceert social media platform voor horeca in Rotterdam

Nocto heeft een speciale app gelanceerd voor horeca in Rotterdam. Dit platform helpt gebruikers bij het vinden van bars, restaurants en evenementen en stelt horecalocaties in staat om potentiële gasten te verleiden met korting of andere gastvrijheidservaringen.

Nocto is een social media platform dat is ontworpen om consumenten, horecagelegenheden, evenementen en merken met elkaar te verbinden. Op de social media app delen consumenten foto's en video's vanuit de locaties en evenementen. Deze content is binnen tien kilometer zichtbaar voor zowel hun volgers als gebruikers in de buurt.

‘Nocto gelooft in de kracht van community's, verbinden via social media en klaar staan voor elkaar. Met Nocto kunnen consumenten de leukste plekjes en belevenissen vinden, beoordelen en hun live ervaringen delen. Zo kunnen andere gebruikers zien waar het op dat moment gezellig is.'

Gasten die foto's of video's delen in de app, worden beloond met een digitale token, de zogeheten Noc. Nocs kunnen besteed worden aan deals van horecagelegenheden. Zo kun je bij Hollywood Event Center twee burgers voor de prijs van één krijgen voor 10 Nocs, bij Bokaal 25 procent korting ontvangen op een Ketel 1 Hard Lemonade-pitcher voor 3 Nocs en bij Bierboutique van bitterballen genieten voor 3 Nocs.

‘Op deze manier creëert het bedrijf een win-win situatie. Op het zakelijke platform van Nocto gebruiken horecabedrijven en merken namelijk de app om mensen aan te trekken en relaties op te bouwen met hun gasten.’

Up-to-date inzicht

De start-up Nocto werd in 2017 opgericht door David Franzén en Mark Brouwers, toen ze zich realiseerden dat bestaande sociale mediaplatforms geen up-to-date inzichten konden bieden aan consumenten om weloverwogen beslissingen te nemen over waar ze hun tijd willen doorbrengen. ‘We willen inspireren om herinneringen voor het leven te maken’, aldus Mark Brouwers.

Daarnaast merkten ze dat de tijd, het geld en de moeite die horecabedrijven besteden aan het bereiken van hun doelgroepen serieus aan optimalisatie toe was. Nocto streeft ernaar om een naadloze en snelle manier te creëren voor gebruikers om de beste locaties, feesten en evenementen te identificeren en tegelijkertijd de inkomsten voor zijn klanten te maximaliseren.

Partnerschappen

Nocto heeft sinds de oprichting partnerschappen gesloten met bedrijven zoals Ketel 1 en YourSurprise en werkt momenteel met hen samen om een breder publiek te bereiken en hun populariteit te vergroten.

Daarnaast werkt Nocto ook samen met hun gebruikers zoals studentenorganisaties, om evenementen te organiseren en tegelijkertijd uitgaansgelegenheden te promoten. Door dergelijke vruchtbare samenwerkingen bevordert Nocto het community gevoel en zorgt het voor extra ondersteuning binnen de horeca.

‘Dankzij ons partnership met Nocto hebben wij met meer dan honderd nieuwe horecaklanten contact kunnen maken en de (online) zichtbaarheid van onze Ketel 1 Hard Lemonade aanzienlijk kunnen vergroten. Andersom promoten wij Nocto actief bij onze consument en zo versterken en inspireren we elkaar om mooie herinneringen te maken en te delen’, aldus Mady Hogenboom, Brand Manager bij Ketel 1.