De importeur van exotisch vlees hoopt dat koks ook buiten het wildseizoen producten als Zuid-Afrikaans wild op de kaart zetten. Om dat te promoten start Caf per 15 maart een campagne. Onder het motto ‘Zet Zuid-Afrikaans wild op de kaart’ brengt de importeur samen met een aantal horecagroothandels Zuid-Afrikaans vlees zoals dat van springbok, zebra en gnoe voor het voetlicht. Met name antilopenvlees krijgt aandacht. ‘Het is licht verteerbaar vlees’, merkt Van Staalduinen op. Het is op allerlei manieren te bereiden. ‘Zuid-Afrikanen houden erg van barbecuen, braden en eenpansgerechten. Het zijn geen marineertypes.’De campagne bestaat uit posters, receptideeën en een kookwedstrijd.
Zuid-afrikaans wild in de lente
Behalve mooie wijnen heeft Zuid-Afrika op culinair gebied veel te bieden, vindt Nico van Staalduinen van Caf in Leidschendam.
Krijg het beste van Misset Horeca in je mail
Misset Horeca houdt ambitieuze ondernemers op de hoogte van alle actuele ontwikkelingen in de horecabranche. Schrijf je nu in voor de Misset Horeca-nieuwsbrief en ontvang gratis het actuele horecanieuws, praktische tips en adviezen op het gebied van ondernemerschap.
