Supperclub opent hotel en krijgt nieuwe naam

Supperclub opent hotel en krijgt nieuwe naam
Supper Hotel

Supperclub in Amsterdam viert haar 30-jarig bestaan met een naamsverandering en de opening van een eigen boutique hotel: Supper Hotel.

De naamsverandering is ingegeven door de toevoeging van een nieuw horecaconcept. Supperclub bestond tot voor kort uit vier onderdelen: het restaurant, de club, de cruise en clothing. Daar voegt zich nu een 26 kamers tellend boutique hotel Supper Hotel aan toe. Het hoofdmerk voor alle activiteiten wordt vanaf nu Supper. 

Het toevoegen van Supper Hotel past binnen de missie om een unieke lifestyle experience te maken die verder gaat dan de club, de cruise en het restaurant. Een koers die sinds de overname door Joeri Salet en Nick Bruynesteijn in een stroomversnelling is gekomen. In 2021 lanceerde het bedrijf al haar streetwear merk: Supper Clothing, een eerste stap in de uitbreiding van het label Supper. 

Vernieuwde namen 

De wil van Supper om in de beleving zoveel mogelijk zintuigen van gasten continu uit te dagen, loopt als een rode draad door alle onderdelen van het bedrijf. Dit doen de ondernemers onder meer door artistieke en gedurfde invalshoeken in alle onderdelen van het bedrijf te laten terugkomen. 

Een van de speerpunten is het bewaken van de identiteit. Met de vernieuwde naam kiest Supper voor een heldere en duidelijke richting. De sub-brands vallen als een familie onder het moederbedrijf Supper. Dit zorgt ervoor dat het merk in de toekomst gemakkelijk kan uitbreiden. De huidige merken zullen vanaf nu doorgaan als Supper Restaurant, Supper Club, Supper Cruise, Supper Clothing en het nieuwe Supper Hotel.

Supper Hotel  

Medio november 2022 opent het door JPH Architecten vormgegeven Supper Hotel haar deuren. Hiervoor nemen de eigenaren de exploitatie van twee naastgelegen hotels over. Flower Market Hotel aan de ene kant en hotel Mr. Monkey aan de andere kant.

Supper Hotel wordt een luxueus boutique hotel met 26 kamers, gelegen aan de Singel in Amsterdam naast de Supper Club. Het hotel krijgt zeven verschillende Premium Suites met ieder een eigen thema. Zoals de Art Suite, Champagne Suite en de Disco Suite.

Daarnaast komen er 21 Executive kamers. De gangen en kamers worden door kunstenares Roos Dessing onder handen genomen. Daarbij de 7 zonden die je bij Supper kunt ondergaan centraal staan. In de receptie komt een mini Supper Club inspired cocktailbar. 

Overigens is het idee van een hotel als onderdeel van de Supperclubfamilie niet geheel nieuw: in 2007 al onderzocht toenmalig eigenaar Bert van der Leden de mogelijkheden van een Supperclubhotel.

Over Supper 

Supper is onderdeel van horecagroep The Good, The Bad and The Ugly. Supper wil vol inzetten op een buitengewone gastbeleving. Al 30 jaar, sinds de start van de Supperclub, is het toonaangevende restaurantconcept voorloper in Nederland als het gaat om gastbeleving. 

De Supperclub werd in 1993 geopend als extravagant restaurant, door onder meer chefkok Thorwald Voss. In 1999 nam Bert van der Leden de Supperclub over en werd het bedrijf onderdeel van IQ Creative. 

In 2015 verhuisde de club noodgedwongen (de huur liep af en de pandeigenaar had een andere bestemming voor het gebouw voor ogen) naar het pand van Odeon. Dat was met vastgoed en al onderdeel van Amsterdam Village Company, maar die had het pand verkocht.

Op het hoogtepunt vielen daar zo'n 13 Amsterdamse horecabedrijven onder, maar in juli 2022 ging IQ Creative failliet. Dat raakte Supperclub niet, want dit bedrijf was in 2020 al overgenomen door Joeri Salet en Nick Bruynesteijn. 

Bekijk hieronder de brand video van het vernieuwde Supper