De Heere van Meijel wint Horeca Inspiratie Trofee

De Heere van Meijel wint Horeca Inspiratie Trofee

De eerste Horeca Inspiratie Trofee is tijdens het Limburgs Culinair Gala op de BBB uitgereikt aan Rudy Gommans, eigenaar van De Heere van Meijel.

De Horeca Inspiratie Trofee wordt toegekend aan horecabedrijven die buitengewoon goed presteren binnen een bepaald thema. Dit jaar was het thema 'Het binden en boeien van medewerkers'.

Juryrapport

Gommans werd door de jury geprezen om zijn personeelsaanpak. 'Eigenlijk kijk ik bij het aannemen van nieuwe medewerkers maar naar één ding: past hij of zij in het team? Het vakinhoudelijke leer ik ze wel.'

Gommans voert een modern personeelsbeleid. Zijn drie leidinggevenden heeft hij compagnon gemaakt en hij keert dividend uit. Gommans werkt bij al zijn bedrijven volgens de Golden Circle van Simon Sinek. Dat is model dat de stimulans geeft voor inspirerend leiderschap. De Golden Circle brengt in kaart met wat, hoe en waarom een bepaalde organisatie zich onderscheidt van anderen. Sinek toont met het model aan dat de ‘waarom’ het belangrijkste element is in communicatie. 'Start with why' is zijn credo.

Ondernemer Rudy Gommans

Moeder Mariet en zoon Rudy startten in 2007 café-restaurant Nostalgie Eten & Drinken aan de Dorpsstraat in Meijel.

In 2015 kochten ze het pand van voormalig café, restaurant en hotel De Zwaan. Na een verbouwing opende De Heere van Meijel in december 2016 de deuren. De Heere van Meijel is een dynamisch horecabedrijf waar gasten 'het leven vieren'.

Midden in de coronacrisis kochten Rudy Gommans en Frank van Meegen in het Limburgse Maasbree het failliete Niens en transformeerden dit tot De Vermaekerij, waar smaak is gecombineerd met vermaak. 

Begin dit jaar begon hij een nieuw avontuur: 'Sloepverhuur Limburg' genaamd. Vanuit de haven van Kessel exploiteert hij een duurzaam leisure verhuurbedrijf met elektrische sloepen om daarmee stroomopwaarts de Maas op te varen.

En volgend jaar opent Gommans nog een bedrijf: een boscafé in Reuver.

De Horeca Inspiratie Trofee is een initiatief van Hospitality Synergy Group, het overkoepelende bedrijf van ondernemer Charles van Goch. De winnaar krijgt een inspiratiecheque ter waarde van €5000.