'Gepersonaliseerde artikelen altijd voor ons op voorraad'

'Gepersonaliseerde artikelen altijd voor ons op voorraad'
V.l.n.r.: Erik Piket met zijn collega Raymond Dijkstra en August Rühl.

Facility Trade Group fungeert als een one-stop-shop voor de horeca. Deze onafhankelijke facilitaire groothandel biedt een zeer ruim assortiment non-food, reinigings- en hygiëne producten. August Rühl van 't Blauwe Theehuis in Amsterdam is heel blij met de samenwerking. 'Het is fijn om alle non-foodproducten bij één partij te kunnen kopen. Het bestelproces is simpel en er worden veel duurzame alternatieven geboden.'

Om het de horecaprofessionals zo makkelijk mogelijk te maken, biedt Facility Trade Group een compleet assortiment aan, onafhankelijk van leverancier of merk. ‘Dat is uniek in Nederland’, vertelt Key Accountmanager Erik Piket. ‘Ondernemers kunnen bij ons terecht voor alle non-foodbestellingen. Van servies en glaswerk tot take-away-producten. Ook bieden we allerlei producten voor het terrasseizoen, zoals bestekzakjes en vetvrije velletjes voor een bittergarnituur.’

Een bedrijf dat al jarenlang een heel tevreden klant is, is Proeflokaal 't Blauwe Theehuis in het Vondelpark in Amsterdam. ‘Het is heel fijn en gemakkelijk om alle non-foodproducten onder één dak te bestellen’, vertelt August Rühl. ‘Het assortiment is heel compleet. Mochten we een artikel willen hebben dat er niet is, dan wordt dat alsnog voor ons besteld.’

Als we een ongebruikelijke bestellingen hebben, dan bellen we even op en worden we direct geholpen.”

Een ander pluspunt vindt hij de bereikbaarheid. ‘We kunnen telefonisch altijd terecht voor vragen. Daarvoor hebben we een vaste contactpersoon. Dat werkt heel prettig. Als we een ongebruikelijke bestellingen hebben, dan bellen we even op en worden we direct geholpen.’ Het bestelproces is heel makkelijk, vindt hij. ‘Facility Trade Group heeft een overzichtelijke webportaal. Na het inloggen zien we een overzicht van onze facturen en kunnen we onze bestellijst invullen. Binnen twee dagen hebben we vervolgens de producten in huis.’

Apicbase

Om haar afnemers nog meer bestelgemak, efficiëntie en winstgevendheid te bieden, heeft Facility Trade Group geïnvesteerd in online koppelingen met het Restaurant Management Platform Apicbase, het bestelsysteem InOne en het Horeca Management Systeem Growzer.

Erik Piket vult aan: ‘We werken graag samen met deze 24/7 horeca platforms omdat deze software het bestellen eenvoudiger maakt en meer grip geeft op de voorraad en inkoopcycli. Hierdoor kunnen onze afnemers zich meer focussen op datgene wat voor hen belangrijkste is; de klanten in hun zaak.’

Duurzaamheid

Hij merkt dat duurzaamheid een steeds belangrijkere rol speelt. ‘Vanwege de nieuwe wetgeving, die in juni ingaat, moeten horecabedrijven alternatieven zoeken voor plastic. Dit thema heeft Facility Trade Group al in een vroeg stadium opgepakt. We hebben een ruim assortiment producten, die gemaakt zijn van bamboe, suikerriet en papier, zoals papieren rietjes, servetten van bamboe en wetnaps in een milieuvriendelijke verpakking. Ook leveren we producten van gerecyclede materialen. Er zijn veel verschillende mogelijkheden en wij adviseren klanten daar graag over.’

Zijn collega Raymond Dijkstra, Accountmanager Horeca, vult aan: ‘Zo hebben we op het gebied van servetten bijvoorbeeld de siliconen vervangen door natuurlijke materialen, zoals mais. En we hebben poetsrollen van duurzaam papier in ons assortiment. Een andere noviteit is de Good Roll: 100% gerecycled en EU Ecolabel toilet papier.’ Duurzaamheid staat ook bij Facility Trade Group zelf hoog in het vaandel. ‘We zorgen ervoor dat onze producten zo duurzaam mogelijke worden verpakt en het is onze missie om het aantal stops van onze chauffeurs tot een minimum te beperken.’

Ook bij ’t Blauwe Theehuis wordt veel waarde gehecht aan duurzaamheid. ‘We willen zo min mogelijk plastic gebruiken’, licht Rühl toe. ‘Het is fijn dat Facility Trade Group een zeer ruime keuze biedt uit allerlei duurzame oplossingen. Dat maakt het voor ons heel gemakkelijk om alternatieven te vinden.’

Centre of Innovation

Facility Trade Group heeft een eigen Centre of Innovation. ‘Dit is de plek waar innovatie, duurzaamheid, beleving en hygiëne samenkomen’, legt Dijkstra uit. ‘Hier tonen wij klanten de laatste ontwikkelingen en trends. We nodigen periodiek onze klanten uit om hen de nieuwste trends te laten zien. We geven uitleg en demonstraties over nieuwe innovaties en we besteden ook aandacht aan belangrijke onderwerpen zoals gastbeleving in de horeca. Deze bijeenkomsten worden erg worden gewaardeerd merken we.’

Gepersonaliseerde artikelen

Naast duurzaamheid ziet hij de vraag naar gepersonaliseerde artikelen stijgen. ‘Branding en het personaliseren van artikelen is belangrijker dan ooit. Daarom kiezen steeds meer horecaondernemers ervoor om hun logo op glazen, bestekzakjes of servetten et cetera te plaatsen. Facility Trade Group is heel sterk in gepersonaliseerde artikelen. We werken hiervoor samen met verschillende toeleveranciers. Doordat we voorraadhoudend zijn, hoeven klanten niet in één keer hele grote voorraden bij ons af te nemen.’

’t Blauwe Theehuis is een tevreden afnemer van gepersonaliseerde artikelen, zoals bestekzakjes en servetten. ‘Het is heel fijn dat Facility Trade Group deze voor ons op voorraad houdt. We kunnen ze bestellen wanneer we ze nodig hebben. Dat scheelt heel veel opslag én zo weten we zeker dat we nooit zonder komen te zitten. We zijn heel blij met deze samenwerking.’

Dit artikel is gesponsord door Faclility Trade Group.