Nachtclub Jimmy Woo verkocht

Nachtclub Jimmy Woo verkocht

De Amsterdamse nachtclub Jimmy Woo heeft vanaf heden nieuwe eigenaren. Casper Reinders, die 20 jaar eigenaar was van Jimmy Woo, heeft de iconische club verkocht aan vier nieuwe eigenaren.

Horecaondernemers Joris Bakker (47) en Pieter de Kroon (47), beiden oprichters en eigenaren van de nachtclub Chicago Social Club, en Jesse Jansman (28) en Samuel Hodenpijl (30) van evenementenbureau Colored With Black zijn vanaf nu 'de baas'.

De vier nieuwe eigenaren werken al jaren als compagnons samen en zullen gezamenlijk de dagelijkse leiding van de Jimmy Woo overnemen. ‘De Jimmy’, zoals de club liefkozend door Amsterdammers wordt genoemd, krijgt hiermee per direct ook een nieuwe programmering, branding en visie.

High-end club met rauw randje

Nachtclub Jimmy Woo is al 20 jaar een begrip in het Amsterdamse uitgaansleven. De club, die bekend staat om het opvallende interieur en het lichtplafond met 12.000 lampen, is sinds de oprichting een nationale-en internationale hit. Jimmy Woo was volgens velen de eerste echt internationale high-end club in Amsterdam, een exclusieve club, creatief met een rauw randje. Vanaf het moment dat de deuren opengingen in 2003 was Jimmy Woo 'the place to be'.

Voor artiesten, nachtdieren, rappers, creatievelingen en modellen. Maar ook talloze internationale bekendheden zoals; George Clooney, Brad Pitt, Matt Damon, Miley Cyrus, Keanu Reevs, Pharell, John Legend, Snoop Dogg, Grace Jones, Lady Gaga, Sean Paul, Robbie Williams, Rihanna en Britney Spears.

Mooie overdracht

Oprichter van Jimmy Woo is de bekende Amsterdamse horecatycoon Casper Reinders. Hij heeft de club verkocht omdat hij te kennen heeft gegeven een stap terug te willen doen uit het nachtleven. Jimmy Woo stond niet publiekelijk te koop. Reinders verkocht de club aan mede-horecaondernemers en goede bekenden Joris Bakker en Pieter de Kroon, die onder andere de populaire strandtent Timboektoe (2006-2009) in Wijk aan Zee en de nachtclubs Bitterzoet (2003-2008) en Chicago Social Club (2011- heden ) opzette. Reinders is ook aandeelhouder van de Chicago Social Club.

Bakker en de Kroon kochten de club samen met Samuel Hodenpijl en Jesse Jansman van evenementenbureau Colored With Black, al 7 jaar de vaste programmeurs van Chicago Social Club. Hodenpijl en Jansman zijn ook de marketingmotor achter ‘De Soos” en hebben de club laten bloeien tot de club die het inmiddels geworden is in het Amsterdamse uitgaansleven. Daarnaast hebben de twee 7 jaar evenementenbureau Colored With Black, waarmee ze in vrijwel alle Amsterdamse clubs wel een evenement hebben gegeven.

De drive van alle vier de mannen is altijd geweest om iets neer te zetten wat een meerwaarde heeft voor de stad Amsterdam en een aanvulling te zijn op het huidige aanbod, en altijd met een creatieve invalshoek.

Nieuwe programmering

Met de overname wordt de programmering aangepast. Waar de clubavonden voorheen door externe partijen werden georganiseerd, wordt vanaf heden de programmering intern georganiseerd door het team van Jansman en Hodenpijl van Colored With Black. Te beginnen met twee vaste nieuwe clubavonden op de vrijdag en zaterdag. Daarnaast wordt de bovenverdieping van 'De Jimmy" aangepakt. Het is de bedoeling dat de bovenruimte een lounge-gedeelte wordt met een speakeasy vibe, waar gasten lekker kunnen zitten met een drankje. Als laatste - voor nu - krijgt de club een complete re-branding.

De compagnons gaan voor een veilige, inclusieve, exclusieve nachtclub met internationaal aanzien en allure. Het team gaat weer op beleving zitten. Entertainment, veiligheid, inclusiviteit, service en unieke programmering worden de belangrijkste pijlers.

'Jimmy Woo is en blijft een club met veel potentie, unieke indeling en interieur, op een fantastische locatie. A one of a kind in Amsterdam en ons team kan niet wachten om er nieuwe energie in te steken en het weer de mooiste inclusieve, exclusieve nachtclub van Amsterdam te maken', aldus Joris, Pieter, Samuel en Jesse.