Vierde vestiging Freshly Chopped opent in Mall of the Netherlands

Vierde vestiging Freshly Chopped opent in Mall of the Netherlands

In Westfield Mall of the Netherlands opent maandag 2 oktober de vierde vestiging van Freshly Chopped. Het is de tweede locatie die wordt geëxploiteerd door De Derde Linden, waarmee masterfranchiser FFF International in juni een samenwerkingsovereenkomst heeft gesloten.

De nieuwste winkel van de formule die draait om sla en salades, verse groenten, dressings en toppings die worden geserveerd in een bowl, als sandwich of in een wrap, heeft haar oorsprong in Ierland en is door FFF International naar Nederland gehaald.

Leiden, Rotterdam en Amsterdam

Eigenaar Hans Wingender heeft ook de rechten voor België, Frankrijk, Duitsland, Zweden en Denemarken. Hij startte in het centrum van Leiden, opende vervolgens in de Rotterdamse Markthal en koos voor zijn derde vestiging voor Amsterdam.

Franchisepartner

Die laatste is sinds juli in handen van De Derde Linden, waarmee FFF International in juni een samenwerkingsovereenkomst sloot. Vanaf maandag 2 oktober komt daar Westfield Mall of the Netherlands bij.

Fresh!

De locatie bevindt zich in de Fresh!, dichtbij de parkeergarage en tussen de supermarkten van Albert Heijn en Jumbo, en heeft een oppervlakte van 23 vierkante meters. In de zaak wordt afgetrapt met een nieuwe versie van het menu, waaraan twee items zijn toegevoegd: sandwiches en smoothie bowls.

Dertig vestigingen in de Randstad

Door de samenwerking met De Derde Linden heeft FFF International de ambitie om binnen vijf jaar dertig Freshly Chopped-restaurants te openen in de Randstad.

‘Next level fastfood’

In een uitgebreid interview met Misset Horeca noemde Wingender Freshly Chopped eerder ‘next level fastfood’. ‘Wij voegen geen e-nummers toe en serveren om die reden alleen dranken, smoothies en vruchtensappen, en geen frisdranken. Bovendien zijn onze bowls gemaakt van rietsuiker, dus volledig plantaardig.’

Eerlijk, heerlijk en duurzaam

De wereld is volgens hem veranderd. ‘Na een dag hard werken willen mensen thuis niet meer koken, maar snel en gemakkelijk een maaltijd kunnen krijgen. Daarbij denkt de consument in uitersten. Ons product is eerlijk en heerlijk, en duurzaam. Consumenten willen in toenemende mate weten waar hun eten vandaan komt.’