Gesponsord

Fritz-kola brengt mischmasch naar Nederlandse horeca

Fritz-kola brengt mischmasch naar Nederlandse horeca

Voor horecaondernemers die hun drankenkaart willen vernieuwen, introduceert het Duitse frisdrankenmerk fritz-kola een opvallende nieuwkomer: mischmasch. Deze frisse mix van kola en sinaasappellimonade is in Duitsland al jarenlang een begrip en wordt nu voor het eerst in Nederland geïntroduceerd. Daarmee sluit het product aan bij de populariteit van originele, alcoholvrije drankopties met meer smaak en beleving.

Uit recent Nielsen-onderzoek blijkt dat de behoefte aan frisdranken in kleine glazen flesjes (<0,5l), en dan vooral met verrassende smaakcombinaties, groeit. Precies daar speelt mischmasch op in: het heeft de intense en verkwikkende kolasmaak waar fritz-kola om bekendstaat én fruitige frisheid. Dit komt voort uit het sap van sinaasappel (4,5%), citroen (3%) en mandarijn (0,5%). Het bevat daarmee een extra hoog fruitgehalte van 8%.

Onderscheidend op de drankenkaart

Voor horecaondernemers is mischmasch een kans om de drankenkaart te verrijken met een nieuwe productcategorie die toch vertrouwde smaken bevat. Het frisse drankje valt op door het vrolijke en contrasterende paars-oranje etiket, waarbij oranje verwijst naar de citrussmaak. De premium uitstraling van dranken van fritz-kola trekt daarnaast een nieuwsgierig en jong publiek aan dat graag iets nieuws probeert.

Het frisse drankje valt op door het vrolijke en contrasterende paars-oranje etiket, waarbij oranje verwijst naar de citrussmaak.
Het frisse drankje valt op door het vrolijke en contrasterende paars-oranje etiket, waarbij oranje verwijst naar de citrussmaak.

Populair in Duitsland, kansrijk in Nederland

Dat uitgerekend een Duits merk deze mixdrank in Nederland introduceert, is niet verrassend. De naam ‘mischmasch’ is een Duitse equivalent van ‘mengelmoes’ en verwijst naar het mengen van dranken, iets dat in Duitsland al decennialang wordt gedaan, denk bijvoorbeeld aan Schorle en Radler. In Nederland staat het mengen van frisdranken nog in de kinderschoenen, maar de belangstelling groeit.

‘Bij fritz-kola doen we het graag net even anders dan de rest. Met mischmasch hebben we dat gedaan door in te zetten op smaak. Door extra vruchtensap toe te voegen heeft het een twee keer zo hoog fruitgehalte als vergelijkbare producten. In Duitsland is mischmasch al jarenlang een klassieker en we kijken ernaar uit om ook Nederland met dit verfrissende drankje kennis te laten maken’, aldus portfolio manager Raja Gabert.

In Duitsland is mischmasch al jarenlang een klassieker en we kijken ernaar uit om ook Nederland met dit verfrissende drankje kennis te laten maken”

Bewezen smaakacceptatie

Om de potentie van mischmasch te peilen, werd begin dit jaar een blinde smaaktest uitgevoerd onder meer dan 250 Nederlandse deelnemers tussen de 18 en 30 jaar oud. De uitkomst: 58% gaf aan overtuigd te zijn van de smaak en 45% zou het product willen kopen. Interessant daarbij is dat veel deelnemers het principe direct herkenden als een mix van cola en een sinaasappeldrank, ook al hadden ze het nog nooit eerder in Nederland gedronken en is deze productcategorie uniek in zijn soort op de Nederlandse markt.

Beschikbaarheid voor horeca

Het product is nu beschikbaar voor Nederlandse horeca en kan worden ingekocht via distributiepartner Dorstlust. Het drankje biedt ondernemers een kans om hun kaart te verrijken met een nieuwe categorie, gasten te verrassen en een premium alternatief te bieden dat inspeelt op actuele smaaktrends.

Dit artikel is gesponsord door fritz-kola.

Bekijk deze collectie

Drankenkaart

Duik in de wereld van smaak en verfijning met deze nieuwe collectie. Ontdek alles over de kunst van het samenstellen van de perfecte drankenkaart, van bieren tot cocktails, koffie tot thee en wijnen. Laat je inspireren door deskundige inzichten en trends die de gastbeleving naar een hoger niveau tillen.

Onderwerpen beheren

Mijn artikeloverzicht kan alleen gebruikt worden als je bent ingelogd.