Klaagbus.nl richt pijlen met stickers op horeca

Horecaondernemers moeten niet raar staan te kijken wanneer ze binnenkort een sticker met de tekst 'veel te duur' op hun raam aantreffen. Aanleiding hiervoor is een initiatief van de consumentenorganisatie Klaagbus.nl. Die roept bezoekers van hun website op zogeheten klaagstickers te kopen en te dure producten of diensten te kenmerken met deze stickers. Voor Klaagbus.nl is ook de horeca een doelwit.

Voor Jeroen Otten, initiatiefnemer van Klaagbus.nl, zijn naast horeca ook supermarkten en tankstations potentiële slachtoffers. ‘De stickers zijn geboren uit het idee dat bezoekers van onze website klaagde over prijzen die enorm gestegen waren en dat sommige producten en diensten explosief waren gestegen in kosten zoals parkeren, horeca, algemene boodschappen, brandstof, etc.’, aldus het persbericht.

De 23-jarige Otten, in het dagelijks leven accountmanager bij een uitgeverij in Hengelo, laat Zibb.nl/horeca weten als doel te hebben de discussie over de prijsverhoging op gang te houden. Dat ondanks het besef dat het plakken van stickers op producten strafbaar is. ‘Het is inderdaad niet toegestaan. Als er sancties volgen, dan is dat zo.’ Koninklijk Horeca Nederland onthoudt zich van commentaar, omdat het gaat over een extern initiatief.

Onderwerpen beheren

Mijn artikeloverzicht kan alleen gebruikt worden als je bent ingelogd.