Online muntverkoop bepaalt aantal cateringoutlets

Online muntverkoop bepaalt aantal cateringoutlets

Ook Extrema Outdoor in Best heeft het systeem van online muntenverkoop omarmd. Het dancefestival werkt daarmee samen met Timoco, dat ook de digitale ...

Na de geslaagde introductie van online muntenverkoop op Intents Festival (5 en 6 juni jl.) heeft Extrema Outdoor (afgelopen weekend) ook besloten deze dienst aan te bieden aan haar bezoekers. Timoco verzorgt deze digitale dienst met PaySystems van Loc7000. Volgens de betrokken partijen is online muntenverkoop puur voor het 'gemak voor de bezoeker'. Ook is het een hulpmiddel voor de cateraar c.q. organisatie.

Marcel Mingers, directeur Extrema: 'Omdat we op voorhand weten hoeveel munten er in de voorverkoop zijn verkocht, kunnen we prima inschatten hoeveel uitgiftepunten er moeten komen. Hierdoor zal er een beter spreiding ontstaan waar iedereen van profiteert, dus ook de mensen die met contant geld munten willen kopen. Een win-win voor iedereen.'

Volgens Timoco en PaySystems heeft het concept haar waarde bewezen. 'We hebben het afgelopen jaar de tijd genomen om het cashmanagement van verschillende evenementen onder de loep te nemen en waar mogelijk te verbeteren. Dit jaar plukken zowel Timoco als PaySystems hier de vruchten van en de komende jaren zal deze dienst een vaste plaats krijgen in de evenementenbranche', aldus Roland Wassink van LOC7000 PaySystems. Ook wordt gedacht aan een internationale introductie van online muntenverkoop.

Meer event- en partycatering:

Onderwerpen beheren

Mijn artikeloverzicht kan alleen gebruikt worden als je bent ingelogd.