Op de tweede plaats eindigde Sebastiaan van der Heijden (AnyTime Zwolle) met zijn Vegaburger Menu. Martijn Stallinga van Supersnack in Monster werd derde met het Balansdagmenu. Stallinga speelt hiermee slim in op de groeiende gezondheidstrend in het fast service segment.
Bewerkelijk
In totaal telde de wedstrijd vijftien deelnemers. Onder hen opvallend veel bedrijven die ook hoog eindigden in de Cafetaria Top-100 van vakkrant Snackkoerier. Gezond en verantwoord voerde de boventoon op de menuschotels, stelde juryvoorzitter Paul van Gurp na afloop vast. ‘Ik heb veel vis en fruit voorbij zien komen.’ Van Gurp toonde zich onder de indruk van de kwaliteit van de inzendingen, maar waarschuwde de deelnemers tegelijkertijd voor al te ingewikkelde creaties. ‘Een product als vis is erg bewerkelijk. Gezond en verantwoord wil niet zeggen dat we restaurantje moeten gaan spelen. We zijn fast service, we runnen geen restaurants. Let daar op.’
Sponsorprijzen
Naast de bekers, medailles en oorkondes, reisjes en restautantwaardecheques voor de nummers 1,2 en 3, waren er dinsdag speciale sponsorprijzen. Die van FarmFrites ging naar Peter van Uden van Snackpoint La Compagnie in Boekel. Remia zette King Lao in Lisse in het zonnetje, Kiremko was vol lof over Vork Fastfood in Zwolle en Martijn Stallinga (supersnack Monster) kreeg een extra pluim van IgloMoora Ad van geloven. Hanos eerde Michael Schimmel van AnyTime Emmen en Next tot Food overhandigde Dennis Hus van Plaza Parade in Nootdorp een beker. Rinie Loeffen van Kwalitaria ’t Krinkelhoekje ontving de prijs voor beste presentatie.Bekijk hier het recept van het winnende snackmenu...