Hooghoudt slaat vleugels uit naar China

Hooghoudt slaat vleugels uit naar China

Het Groningse jenevermerk Hooghoudt maakt de stap naar China. Hiermee wil het 132-jaar oude bedrijf een afzetmarkt bedienen 'die open staat voor innovatie en tegelijkertijd waarde hecht aan traditie.'

De distributie van Hooghoudt in China komt voor rekening van Dumilco, een Nederlands exportbedrijf gespecialiseerd in het afzetten van luxe producten. Hooghoudt zal zowel in winkels als in een select aantal bars te krijgen zijn.

Arno Donkersloot, algemeen directeur Hooghoudt: 'De eerste reacties zijn zeer positief. Chinezen hebben minder bagage als ze jenever proeven. Zij zien onze RAW Genever en snappen dat dit een voorloper van gin is, in plaats van dat ze met ijkpunten als jonge en oude jenever in hun hoofd zitten.'

Eric van der Ven, algemeen directeur Dumilco: 'Dit is een volledig nieuw product voor de Chinezen met een prachtige uitstraling. Met onze expertise, groot netwerk en traditioneel Chinese operatie kunnen wij feilloos de vertaalslag maken en Hooghoudt op de juiste manier bij de Chinese consument brengen.'

Hooghoudt’s nieuwe lijn is inmiddels in steeds meer landen verkrijgbaar, waaronder naast China, ook Frankrijk. Andere landen die spoedig zullen volgen zijn Griekenland, Australië, Duitsland, Spanje, Amerika en Groot-Brittannië.

Onderwerpen beheren

Mijn artikeloverzicht kan alleen gebruikt worden als je bent ingelogd.