'Culinaire show' moet eventmarkt veroveren

'Culinaire show' moet eventmarkt veroveren

Een culinaire show, die het niet alleen visueel geweldig doet, maar ook de smaakpapillen beroert. Zo wordt het nieuwe cateringconcept Amusoment ...

De naam Amusoment is een combinatie van amuses en amusement. Het showelement van dit concept moet dan ook een usp zijn. De zogeheten amusomaîtres verschijnen in opvallende outfits. Het speciaal ontworpen, zwevende dienblad zorgt ervoor dat zij de handen vrij hebben om de amuses ter plekke af te maken.

De amusomaîtres vragen naar smaakvoorkeuren, houden kleine proeverijen, zorgen voor culinaire verrassingen.kunnen in combinatie met de amusobar worden besteld. In deze setting bakken, braden en produceren de amusochefs de amuses live. 'Kortom ze entertainen de gasten', aldus Ernst Hoogenboom, eigenaar van personeelsbureau Maître Personnel in Berkel-Enschot. Hij is samen met Dennis Rens van partycateraar Maître Frédéric oprichter en eigenaar.

Paypal

Hoogenboom benadrukt dat Amusoment 'een losse organisatie (BV) is met eigen identiteit'. Er is wel een samenwerking aangegaan met de Amsterdamse partycateraar Puur Produkties. 'Inzake productie en verkoop rechten. Al dient Puur volgens strakke richtlijnen te produceren en moet iedere amuse gelijk zijn', licht Hoogenboom toe. Met Puur willen ze zeker de eventmarkt van de regio Groot Amsterdam als eerste veroveren.

De amuses zijn ingedeeld in 3 prijscategorieën; zilver, goud en platina. Daardoor kan de klant zelf de prijs bepalen. Op de website kunnen de evenementengegevens en de keuze van de amuses worden ingevuld. Het eindbedrag verschijnt dan direct in beeld. Dit bedrag is exclusief BTW, maar inclusief personeel, vervoer, kilometers. Deze kan op een bijzondere manier betalen. Via Pay Pal of credit card. Een manier die wel gemeengoed is in webwinkels, maar nog niet in partycatering.

Meer party- en eventcateringnieuws:

Onderwerpen beheren

Mijn artikeloverzicht kan alleen gebruikt worden als je bent ingelogd.