Vitam ontwikkelt eigen olie en azijn

Vitam ontwikkelt eigen olie en azijn

In het kader van kwaliteit en duurzaamheid heeft Vitam in samenwerking met Walter Abma haar eigen olie en azijn productlijn ontwikkeld voor haar restaurants. Eerder al lanceerde de cateraar haar eigen ketchup.

Kwalitatief goede producten, smaak, ambacht, producten met een verhaal, is de boodschap van Vitam. 'Kwaliteit is een vitale pijler die we uitdragen door het leveren van kwalitatief goede producten. Door middel van nieuwe producten, samenwerkingen en concepten houden we ons assortiment continu in beweging.'

De olie en azijn zijn verkrijgbaar in vijf verschillende smaken: basilicum olijfolie, Italiaanse olijfolie, Griekse olijfolie, Witte wijnazijn-dragon en een Frambozenazijn. Ze zijn toepasbaar bij de bereiding van diverse gerechten als pasta's, salades, groenten of een scheutje in de yoghurt. 'De producten zijn puur, natuurlijk en vrij van kunstmatige geur, kleur en smaakstoffen. Bij het maken van de olie en azijn hebben we ons laten leiden door de seizoenen. Daarnaast zijn ze gekoppeld aan een specifieke streek en hebben ze een duidelijk verhaal.'